[rosedu-general] Hack Day - Promovare

Camelia Groza camelia.groza at gmail.com
Mon Nov 14 21:52:32 EET 2011

2011/11/14 Razvan Deaconescu <razvan at rosedu.org>:
> Problema de a merge undeva este: păi eu nu știu aia, cum o sa fiu de
> ajutor etc. Adică oamenii vor să contribuie, să ajute dar să aibă cu ce,
> nu doar să vină hodoronc-tronc.
>
> A promova faptul că este cool și fun e un prim pas, dar trebuie promovat
> cum trebuie și "cum poți să ajuți". Dacă și cei care au experiență
> redusă pot să ajute trebuie indicat faptul că există mentori care îți
> vor asigura suportul. Dar trebuie ținut cont de faptul că, dacă cineva
> se mișcă greu, e posibil să se simtă în plus pe lângă cei inițiați.

De acrod. E adevărat că nivelul de suport al mentorilor ține de
fiecare proiect în parte și nu îl putem garanta de fiecare dată pentru
că proiectele se schimbă de la o ediție la alta, deci și persoanele
implicate.

> Adică, una e promovarea evenimentului pentru "coolness factor" și
> potențiala atragere a celor interesați alta este dorința de a atrage noi
> persoane. Dacă "grupul țintă" sunt oameni neinițiați, trebuie avut în
> vedere cum le faci integrare astfel încât și proiectul să aibă de
> câștigat și ei să se simtă bine.
>
> Personal, eu aș merge pe a atrage oameni care au o pregătire, pentru că
> cei de anul 1 încă nu au experiența lucrului la un proiect (utilitare de
> dezvoltare, lucru în echipă, limbaje și biblioteci). Asta e rostul
> cursului de CDL.

Nu am vrut să mă axez doar pe atragerea studenților din anul întâi.
Oricine e bine venit. M-am gândit doar că am ajunge mai ușor la ei
prin forumul de la uso.

Ar trebui ca fiecare proiect să aibă o descriere detaliată a
limbajelor și tehnologiilor folosite, pentru ca studenții să știe la
ce să se aștepte înainte de a participa. Personal, nu îmi place
conceptul de "pentru a veni, trebuie să îndeplinești următoarele
condiții" dar sunt de acord că unii s-ar simți în plus dacă nu ar
putea contribui.

Cred că dacă mesajul de promovare ar fi "dacă ești pasionat de
limbajul X și cauți ocazia să lucrezi la un proiect real, [...]", am
fi safe (pentru a fi pasionat de un limbaj, se presupune că ai scris
mai mult decât un "hello world" în el).

Ca modalitate de promovare, există materii în ani mai mari (3 sau 4)
pe forumurile cărora se pot posta mesaje? Avem acces la ele? Rețelele
sociale nu cred că sunt suficiente pentru promovare.

Camelia