[rosedu-general] Hack Day - Promovare

Razvan Deaconescu razvan at rosedu.org
Mon Nov 14 14:46:30 EET 2011

On Sun, 2011-11-13 at 23:51 +0200, Camelia Groza wrote:
> Hi
>
> Am participat la ultimele două ediții ale Hack Day-ului [1] și cred că
> ambele au ieșit foarte bine: s-au dezbătut idei, s-a lucrat la
> proiecte și, la final, s-au putut vedea rezultatele :).

Congrats. Mă bucur că aceasta activitate a prins "rădăcini".

> Am discutat cu Alex Morega și avem următoarele propuneri:
>     * crearea pe site a unui blog cu câte un rezumat al fiecărei
> ediții: atmosferă, lucruri cool pe care le-am realizat, etc. (blog
> post-urile să fie scrise de câte un alt participant entuziast de
> fiecare dată).
>     * la fiecare ediție facem poze și le punem atât pe rețelele
> sociale cât și pe site.
>     * mediatizare pe rețele sociale (ex: în X zile va avea loc un nou Hack Day)
>     * promovare în rândul studenților din anul întâi pe forumul de la
> [...]

Propunerile de mediatizare mi se pare bune, dar trebuie ținut cont de un
lucru. Primul pas e cel mai greu. Probabil că un feedback bun pot să dea
Mihai Bivol și Cătălin Badea cu care am mers prima oară la PyBucurești
și au lucrat într-un limbaj (Python) pe care nu-l cunoșteau.

Problema de a merge undeva este: păi eu nu știu aia, cum o sa fiu de
ajutor etc. Adică oamenii vor să contribuie, să ajute dar să aibă cu ce,
nu doar să vină hodoronc-tronc.

A promova faptul că este cool și fun e un prim pas, dar trebuie promovat
cum trebuie și "cum poți să ajuți". Dacă și cei care au experiență
redusă pot să ajute trebuie indicat faptul că există mentori care îți
vor asigura suportul. Dar trebuie ținut cont de faptul că, dacă cineva
se mișcă greu, e posibil să se simtă în plus pe lângă cei inițiați.

Adică, una e promovarea evenimentului pentru "coolness factor" și
potențiala atragere a celor interesați alta este dorința de a atrage noi
persoane. Dacă "grupul țintă" sunt oameni neinițiați, trebuie avut în
vedere cum le faci integrare astfel încât și proiectul să aibă de
câștigat și ei să se simtă bine.

Personal, eu aș merge pe a atrage oameni care au o pregătire, pentru că
cei de anul 1 încă nu au experiența lucrului la un proiect (utilitare de
dezvoltare, lucru în echipă, limbaje și biblioteci). Asta e rostul
cursului de CDL.