[rosedu-general] Se întâmplă ceva ciudat în facultatea asta

Tibi Turbureanu tiberiuturbureanu at gmail.com
Sun May 31 00:04:28 EEST 2009

2009/5/30 Cosmin Dumitru <cosu at cosu.ro>:

> Salut Mihai,
> Eu nu ma ocup de administrare dar am vorbit cu Victor Chirita
> (Microsoft)  si cu Alex Herisanu. Ei sunt cei care au implementat
> sistemul la noi in facultate. Victor a fost in facultate toata saptamana
> la standul din holul EC si el era cel mai in masura sa raspunda la
> intrebari legate de politici de utilizare, date personale si toate cele.
>
> Sfatul meu sa generati o lista concreta de probleme care sa fie tratate
> punctual. Discutiile astea filosofice sunt dupa parerea mea doar o
> irosire de biti .

Cosmin, eu cred că problema se expune pragmatic în felul ăsta:

***

Cine ce?
=====

Studenții cer dreptul de a alege să își activeze sau nu conturile
live at edu. Prin cont se înțelege suita de aplicații (Messenger Live,
Spaces Live, Outlook, Skydrive Live, Mobile Live, Download Live
Writer)  momentan accesibilă cu utilizatorul prenume.nume at cti.pub.ro
și parola implicită (CNP sau oricare ar fi ea).

De ce?
====

Pentru că unii[0] dintre noi nu suntem de acord cu prevederile din
termenii și condițiile Microsoft și posibil aceeași dintre noi nu
folosesc tehnologii care rulează doar pe Windows (sau cei mai
„fanatatici” dintre noi preferă să cunoască intențiile dezvoltatorului
prin studierea codului sursă).

Ce nu?
====

O listă cu termenii și condițiile cu care unii dintre noi nu putem fi
de acord este cea compusă de Lucian Grijincu și trimisă pe listă[1].

Cum?
===

Pentru a păstra unitatea în denumirea conturilor studenților,
înțelegând necesitățile administrative ale facultății și motivele
adoptării unei astfel de platforme,
 * cerem companiei Microsoft să dezactiveze toate conturile live at edu
create până acum, cu excepția celor pentru care termenii și condițiile
au fost acceptate de studenții titulari
 * cerem companiei Microsoft să pună la dispoziția studenților
posibilitatea dezactivării contului live at edu
 * cerem instituției Facultatea A&C să creeze pentru toate conturile
live at edu dezactivate de Microsoft aliasuri pe unul dintre serverele de
„mail” GNU/Linux din proprietatea Facultății, de la
prenume.nume at cti.pub.ro la adresele cu care studenții s-au înregistrat
pe platforma Moodle (curs.cs.pub.ro) - un simplu script ce conține o
interogare a bazei de date este suficientă
 * cerem instituției Facultatea A&C să nu impună restricții la
continuarea studiilor, prin includerea termenilor și condițiilor terțe
ale companiei Microsoft în contractele de studii pentru anii următori

Altfel cum?
=======

Având în vedere că folosirea platformei terțe Microsoft live at edu în
Facultatea A&C UPB pentru toți studenții și profesorii, fără a primi
acordul niciunuia dintre ei, ridică probleme de securitate a
intimității (datorită naturii închise a produsului), concurență
neloială și monopol, contravenind legilor în vigoare în Statul de
Drept România, studenții se vor organiza pentru a denunța acest abuz
autorităților române și celor europene.

Menționăm că în ultimele luni astfel de politici abuzive ale companiei
Microsoft au fost denunțate și sancționate sau cercetate petru abuz în
Noua Zeelandă[2] și Europa (Elveția[3][4], Bulgaria[5], România[6],
etc.).

[0] http://lists.rosedu.org/pipermail/rosedu-general/2009-May/002575.html,
http://lists.rosedu.org/pipermail/rosedu-general/2009-May/002588.html,
http://lists.rosedu.org/pipermail/rosedu-general/2009-May/002621.html
[1] http://lists.rosedu.org/pipermail/rosedu-general/2009-May/002597.html
[2] http://computerworld.co.nz/news.nsf/news/5FA015D542415324CC2575C100804A31
[3] http://www.eweekeurope.co.uk/news/red-hat-sues-switzerland-over-microsoft-monopoly-965
[4] http://www.osor.eu/news/ch-court-scraps-federal-no-bid-software-licence-deal
[5] http://www.cianblog.com/2009/05/27/my-official-position-the-romanian-government-is-about-to-spend-millions-of-euro-on-proprietary-software/
[6] http://www.osor.eu/news/ro-proprietary-licence-deal-draws-ire-open-source-proponents

***

Aceasta este o schiță, conținutul ei va fi îmbunătățit în funcție de
observațiile studenților și i se va da o formă legală prin colaborarea
cu experți români și europeni din domeniu.

***

Mai pe direct, ce păreri aveți despre ce am scris mai sus? :-)

Tibi