[rosedu-general] Se întâmplă ceva ciudat în facultatea asta

Andrei Cipu crangasi2001 at yahoo.com
Fri May 29 21:06:48 EEST 2009

--- On Fri, 5/29/09, Razvan Rughinis <razvan.rughinis at gmail.com> wrote:

> From: Razvan Rughinis <razvan.rughinis at gmail.com>
> Subject: Re: [rosedu-general] Se întâmplă ceva ciudat în facultatea asta
> To: "Lista principala" <rosedu-general at lists.rosedu.org>
> Date: Friday, May 29, 2009, 6:59 PM
> 2009/5/29 Stas
> SUSHKOV <stas at nerd.ro>

> conteaza atat de

> Răzvan, tu mi-ai da cheia ta privată ssh să o țin
> la mine pe servere?
>

> Analogia nu este una valida. CNP-ul este o cheie simetrica
> :). In plus nu vad nivelul de securitate compromis prin
> [...]

Legislatia romana intelege ca data personala "orice informaţii referitoare la o persoană fizică identificată sau identificabilă; o persoană identificabilă este acea persoană care poate fi identificată, direct sau indirect, în mod particular prin referire la un număr de
identificare ori la unul sau la mai mulţi factori specifici identităţii sale fizice, fiziologice, psihice, economice, culturale sau sociale;"

Exista cazuri in care CNPul a fost considerata ca data personala si de catre ANSPDCP si de catre instante (daca vreti amanunte, scrieti-mi pe privat si va pot da exemple).

Ce intelegi prin inaplicabila? Da-mi un exemplu concret in care facultatea a dorit sa respecte legea si nu a putut. Asta cu inaplicabila mi se pare o scuza ieftina.

Ca sa revin la subiectul initial:

Eu pot sa inteleg faptul ca s-a considerat ca e o povara destul de mare intretinerea unui server de mail pentru miile de studenti ai facultatii, dar nu inteleg de ce era nevoie de o adresa de email unitara. Puteati sa obligati studentii sa-si inregistreze in moodle o adresa de email valida cu un script de 2 bani care sa nu le dea voie sa acceseze cursurile pana nu-si confirmau emailul. Acest lucru ar fi provocat la randul lui proteste, dar macar nu ar mai fi avut problema cu datele personale (si cu M$).

Si mai e problema cui va folosi adresele. Poti sa vii la mine si sa-mi spui ca de cand am terminat eu si pana acum s-a transformat facultatea intr-un MIT2, poti sa vii sa-mi spui ca umbla cainii cu covrigi in coada prin Poli si ai o sansa sa te cred. Dar daca vii si-mi spui ca s-au schimbat SECRETARELE.... eh, asta n-o s-o cred prea curand. So they're out. Cine va trimite deci acele mailuri minunate cu informatii despre facultate? Decanul? Profesorii? Un soft?

Andrei

PS1: IANAL si toate cele de mai sus sunt IMHO
PS2: Sunt un pic sadic acum si sincer, eu in locul vostru nu m-as baga la asa ceva, but just for the fun: cred c-ati produce mai multa agitatie daca v-ati duce fiecare pe rand la secretariat si ati depunde cereri separate de acces la informatiile personale si felul cum sunt prelucrate ele. E obligatia universitatii sa va dea raspuns scris, si daca va strangeti cateva zeci de oameni ar avea ceva probleme logistice, chit ca dau un raspuns standard.