[rosedu-general] Teh beast is here!

Mircea Bardac dev at mircea.bardac.net
Tue Nov 11 23:19:37 EET 2008

Cosmin Dumitru wrote:

> Stiu ca nu e treaba mea dar fiind inscris pe lista asta imi dau si eu cu
> parerea (ca am scapat de la un lab mai devreme)
> OpenVZ e bun pentru "virtualizare" masiva unde te distrezi cu zeci de
> containere.

Setup-ul OpenVZ este uber-simplu and it just works pe Debian. Xen spre
exemplu nici nu este suportat foarte bine pe Debian Lenny.

> Tocmai aici e frumusetea ca atata timp cat VE-ul nu consuma
> resurse ele nu sunt alocate.

Dap, asta este ceea ce ne dorim si aici. Pe vechea anaconda, exista
servicii care ocupa o mare parte din resurselor pe cand altele de abia
ajung sa se mai execute. Practic, ce avem in acest moment configurat pe
noua anaconda este ceva asemanator unde fiecare VE consuma cat are
nevoie din ce este disponibil. Pe viitor, dupa ce vedem mai bine
usage-ul, vom putea impune restrictii pe accesul la resurse.

Si da, vrem sa ne distram cu multe masini virtuale. Poate nu neaparat
zeci :)

> Pentru serviciile unde de atingi o singura
> data de configurare (gen siteurile de cursuri) si unde nu ai nevoie de
> mod_rewrite si alte abureli cate un VE+lightttpd sau nginix e suficient.

Well, cam asta se doreste. Doar ca unele servicii, necesita tweak-uri
destul de des.

> Ca bonus poti sa pui un proxy configurat cu memorie RAM  generoasa in
> fata tuturor siteurilor web astfel incat sa fii mai gentil cu accesul pe
> disc.

This has been taken into consideration (for all HTTP access).

> RAID 2+1? Cum arata un setup de genul asta ca sa mor daca pricep. Cu 3
> hdduri ati nimerit-o cum nu se putea mai prost. Ar merge un mirror cu
> hotspare sau un raid 5 dar performance wise e cam aiurea. 1+0 (mirror of
> strips) era the way to go.

RAID1 pentru / (a.i. sistemul sa poata fi boot-at indiferent care HDD
este out of order)
RAID0 pentru swap (well... it is just fast)
RAID5 pentru date (2/3 din spatiul de pe discuri este available for use,
restul date de paritate - 1 HDD se poate busi and everything still works)

Performance wise (da, un test destul de irelevant, doar de read):
RAID1: /
mamba:~# dd if=/dev/md0 of=/dev/zero bs=64K count=65536
65536+0 records in
65536+0 records out
4294967296 bytes (4.3 GB) copied, 38.2419 s, 112 MB/s

RAID0: swap
mamba:~# dd if=/dev/md1 of=/dev/zero bs=64K count=65536
65536+0 records in
65536+0 records out
4294967296 bytes (4.3 GB) copied, 13.3934 s, 321 MB/s

RAID5: date
mamba:~# dd if=/dev/md2 of=/dev/zero bs=64K count=65536
65536+0 records in
65536+0 records out
4294967296 bytes (4.3 GB) copied, 15.8731 s, 271 MB/s

> Nu stiu ce  VM-uri ruleaza acum pe anaconda dar OpenVZ+altele scule de
> virtualizare = afacere proasta. In mod normal nu vrei sa rulezi alte
> servicii pe fier in afara de servicul de openvz ssh si cele necesare lor.

Well, in prezent pe anaconda ruleaza prea multe chestii. Uneori load-ul
depaseste 20 (cica a ajuns si la 30). Also, sunt prea multe entitati
care vor acces la bucati de anaconda, a.i. configuratia server-ului web
a ajuns un foarte mare mix.

This is the main reason for separation.

> In cazul in care vreti sa rulati chestii tricky (facut experimente) in
> VE-uri e bine de stiut ca OpenVZ implementeaza un fel de grsec mai
> slabut deci there is no testing in the champagne room.

Experimentele care se doresc facute sunt doar la nivel de
aplicatii/configurari, nu la nivel de kernel. Pentru asta, putem incerca
eventual configurarea unor masini virtuale KVM (cu observatia ca toata
masina virtuala este executata ca un proces).

> Frumos ar fi sa faceti/folositi si un control panel pentru OpenVZ. cel
> mai ok (free) testat de mine este: http://www.vtonf.com/news.html (rms
> cookie inside). Din pacate vrea centos ...

Somebody will research this.. I think. Many thanks for the hint.
Aparent, functioneaza ok noua anaconda.

> Ca solutie de backup ati putea sa folositi un setup similar pe vechiul
> anaconda si sa utilizati vzdump si vemigrate (pentru migrare live in caz
> de intervente hardware).

Personal, nu sunt familiar cu acest tool-uri, dar nu cred ca se doreste
migrarea tuturor lucrurilor. Din cate am inteles, se doreste
reinstalarea tuturor lucrurior intr-un mod foarte foarte curat.

Also, utilizarea LVM-ului permite migrarea volumelor logice (cu masini
virtuale cu tot) pe alte HDD-uri, resize-ul acestora, eventual
realizarea de snapshot-uri (la nivelul block device-ului) + others.

> Good luck

Many thanks. Vom vedea cum merge experimentul.

--
Mircea
http://mircea.bardac.net