[rosedu-general] Teh beast is here!

Cosmin Dumitru cosu at cosu.ro
Mon Nov 10 20:06:07 EET 2008

Lucian Adrian Grijincu wrote:

> Suspectezi greșit.
> Împărțirea e pe domenii:
> * rosedu
> * cursuri (so, pso, cpl, etc.)
> * users (pagini personale, email)
> * xxx (mai era ceva, dar am uitat) - răzvan?
>
> Dacă tot se schimbă serverul și eu cred că ar fi mai bine o schimbare
> de nume. Eventual ceav mai scurt (4-5 litere): mai ușor de scri
Stiu ca nu e treaba mea dar fiind inscris pe lista asta imi dau si eu cu
parerea (ca am scapat de la un lab mai devreme)
OpenVZ e bun pentru "virtualizare" masiva unde te distrezi cu zeci de
containere. Tocmai aici e frumusetea ca atata timp cat VE-ul nu consuma
resurse ele nu sunt alocate. Pentru serviciile unde de atingi o singura
data de configurare (gen siteurile de cursuri) si unde nu ai nevoie de
mod_rewrite si alte abureli cate un VE+lightttpd sau nginix e suficient.
Ca bonus poti sa pui un proxy configurat cu memorie RAM  generoasa in
fata tuturor siteurilor web astfel incat sa fii mai gentil cu accesul pe
disc.

RAID 2+1? Cum arata un setup de genul asta ca sa mor daca pricep. Cu 3
hdduri ati nimerit-o cum nu se putea mai prost. Ar merge un mirror cu
hotspare sau un raid 5 dar performance wise e cam aiurea. 1+0 (mirror of
strips) era the way to go.

Nu stiu ce  VM-uri ruleaza acum pe anaconda dar OpenVZ+altele scule de
virtualizare = afacere proasta. In mod normal nu vrei sa rulezi alte
servicii pe fier in afara de servicul de openvz ssh si cele necesare lor.

In cazul in care vreti sa rulati chestii tricky (facut experimente) in
VE-uri e bine de stiut ca OpenVZ implementeaza un fel de grsec mai
slabut deci there is no testing in the champagne room.

Frumos ar fi sa faceti/folositi si un control panel pentru OpenVZ. cel
mai ok (free) testat de mine este: http://www.vtonf.com/news.html (rms
cookie inside). Din pacate vrea centos ...

Ca solutie de backup ati putea sa folositi un setup similar pe vechiul
anaconda si sa utilizati vzdump si vemigrate (pentru migrare live in caz
de intervente hardware).

Good luck

Cosmin 'the devil got my soul' Dumitru