[wouso-dev] crud

Alex Eftimie alex at rosedu.org
Tue Aug 4 19:13:56 EEST 2009

Salut,

2009/8/4 Matei Chiperi <mateichiperi at yahoo.com>:
> Salut,
> Eu sunt in Bucuresti si m-am apucat sa lucrez la partea de crud. Deocamdata

Intrebare: pornesti de la zero, sau continui ce a inceput Dragos
Comaneci, la RSoC 2008? In orice caz, ai libertate deplina.

> am rezolvat problema cu filtrarea intrebarilor (se filtreaza normal, nu doar
> pe pagina curenta). Ca pas urmator, as vrea sa fac modificarea multipla a
> saptamanii si eventual sa mai schimb niste functii. Mi se pare ciudat ceva:
> atunci cand adaugi o intrebare noua, ea deja se creeaza in baza de date,
> chiar daca tu nu o completezi cu nimic. O sa incerc sa modific si asta.

Cod saracacios, necesita imbunatatiri.

> Inca nu am pus nimic pe svn, dar o sa o fac in scurt timp.
> Si mai am o nelamurire legata de baza de date. De ce sunt doua tabele
> diferite ptr intrebari? Nu era mai simplu sa fie un singur tabel cu un camp
> in plus, care definea tipul intrebarii? (la fel si cu raspunsurile).

Asa a fost designul initial; se avea in vedere dezvoltarea
independenta a modulelor qotd si challenge. Desi pare peste mana, cred
totusi ca separarea celor doua tipuri de intrebari in doua tabele
diferite, este un lucru bun: putem avea un control mai rapid al
intrebarilor zilei (care nu se repeta spre deosebire de cele de la
challenge). Cred ca ai observat ca exista si o a treia tabela in care
se afla intrebarile propuse de studenti. AFAIK nu exista
functionalitate de import din acea tabela in baza de date principala.

Daca poti, ar merita sa modificam tabela questionotd adaugand un camp
zi_a_saptamanii: in prezent, daca ai analizat codul, este aiurea modul
in care se alege intrebarea de azi (sunt mai multe intrebari pentru o
saptamana, se iau in ordine; orice adaugare/modificare, poate da peste
cap lucrurile => lipsa intrebare sau intrebare duplicata).

In modificarile asupra bazei de date, trebuie avut grija in ce masura
pastram compatibilitatea cu tool-ul de import (preferabil il
actualizam si pe acela).

Desigur, asta e doar parerea mea, oricare alta este binevenita.

--
Alex Eftimie