[wouso-dev] Formula provocari

Razvan Deaconescu razvan at anaconda.cs.pub.ro
Tue Nov 4 10:35:50 EET 2008

On Sun, 2008-11-02 at 23:15 +0200, Sergiu Iordache wrote:
> Am discutat cu Alex şi ne gândeam că formula de provocări e relativ
> dezechilibrată acum. Acum arată aşă:
>
> În caz de non-egalitate, învinsul pierde cele 3 puncte puse la bătaie.
> Câştigătorul va primi un număr de puncte raportat la nivelul său şi
> nivelul oponentului. Fie d diferenţa dintre nivelul câştigătorului şi
> nivelul învinsului (d = nivel_câştigător - nivel_învins):
>
>     * d <= 1, câştigătorul primeşte 5 puncte
>     * d > 1, căştigătorul primeşte 5 - (d - 1) * 0.5
>     * exemplu: nivel câştigător 5, nivel învins 6 - 5 puncte; nivel
> [...]

Nu inteleg cum de primeste castigatorul 5 puncte? Nu ar trebui sa
primeasca doar 3, pe langa cele 3 puse la bataie?

Avem o problema ceva mai acuta. Nu am reusit sa "echilibram" dorinta de
joc. Ce se intampla? Daca cineva e relativ slabut se pierd puncte,
dispare orice fel de dorinta de a castiga puncte pentru ca e posibil sa
pierzi multe si sa nu ajungi in top.

Drept urmare, propun urmatoarea abordare:
* fiecare student pune la bataie 1 punct
* sistemul pune si el la bataie 2 puncte
* celui care castiga ii va reveni punctul propriu si va castiga 3 puncte
(2 ale sistemului + 1 al pierzatorului)
* cel care pierde va pierde 1 punct
* castigatorul va castiga doar un procent din cele 3 daca nivelul este
destul de mare (dupa modelul propus de Sergiu)
* in felul acesta se vor rula mai multe provocari; in acest moment doua
provocari rulate pot inseamna pierderea punctelor de pe 3 zile de qotd
(in absenta quest-ului, nu exista alt mod de a castiga puncte)

Cum vi se pare?

Razvan