[uq-translate] Câteva clarificări

Vlad Dogaru ddvlad at anaconda.cs.pub.ro
Sun Aug 12 21:26:08 EEST 2007

Salut,

m-am lovit de nişte inexactităţi care ar trebui eliminate cât mai
repede. Unele sunt şi pe wiki, dar le voi relua pentru că listele de
discuţii sunt mai potrivite pentru, well, discuţii. Astfel:

1. Răspunsurile greşite pot avea o explicaţie? Presupun că da, că tot ar
trebui să afle omul de ce a greşit, dar nu strică să întreb.

2. Din nou nu e treaba mea, şi Sergiu o să observe asiduitatea cu care
îi disec munca, dar nu ar trebui ca tabelele şi câmpurile să aibă nume
în engleză? Nu de alta, dar pe prima pagină scrie că ultimately o să fie
(şi) în engleză programul. A modifica după ce terminăm va fi un chin,
iar a lăsa lucrurile în română elimină posibilitatea de a primi
patch-uri de la vorbitori de engleză.

3. Pasted from wiki: Întrebarea apare pe un singur rând, sau orice linie
între antetul întrebării şi primul răspuns este considerată ca
aparţinând textului întrebării? Eu cred că mai bine ar fi prima variantă
(cu eventuale tag-uri <br />), pentru că astfel liniile goale pot fi
ignorate fără probleme. Dacă am stabili o sintaxă ca la wiki (două
newline-uri separă paragrafele), ar fi puţin mai greu de interpretat. De
asemenea, nu cred că includerea tag-urilor de paragraf în texte este o
idee bună, pentru că probabil pagina generată va pune deja întrebarea
într-un paragraf. Două tag-uri <br /> arată aproximativ la fel de obicei.

4. Also from wiki: Este suficient doar @chapter? Ar trebui adăugat şi un
câmp @section?

5. Last one, I promise: Caracterul #, numai când este primul din linie,
semnifică un comentariu. Asemenea comentarii ar putea fi paginile la
care se găseşte răspunsul la întrebare, sau argumente pentru
(in)corectitudinea răspunsurilor (nu pentru studenţi, ci pentru
„posteritate”). Motivul pentru care zic „numai primul pe linie” e pentru
uşurinţă în parsing, deşi realizez că nu e mare lucru să eliminăm
spaţiile dinainte de primul caracter.

6. Cum diferenţiem între cele două tipuri de întrebări? Am putea adăuga
un antet de întrebare înainte de celelalte, numit simplu @question,
urmat de qotd sau challenge, sau am putea avea fişiere separate şi rula
programul cu parametri în linia de comandă.

7. Funcţie de tipul întrebării, este necesar un câmp fie cu numărul de
ordine al săptămânii, fie cu data exactă la care apare întrebarea în
qotd. @week şi @date? Dar ar trebui să convenim asupra unui format de dată.

8. Trebuie stabilită o sintaxă pentru explicaţii. Cred că e acceptabil
ca, în „sursele” întrebărilor, răspunsurile să se găsească fiecare pe
câte un rând, apoi, pe rândul imediat următor, fără niciun alt caracter
special, explicaţia. De exemplu:

+ albă
Că aşa a zis Vlad.
- neagră
Nu de alta, dar e albă

Sper să nu fi pus întrebări la care s-a răspuns deja, dar cred că am
căutat destul de bine înainte.

Be safe,
Vlad

--
Number one reason to date an engineer:
The world does revolve around us; we pick the coordinate system.