[uq-translate] Advocating MySQL API

Vlad Dogaru ddvlad at anaconda.cs.pub.ro
Sun Aug 12 18:12:35 EEST 2007

Salut,

am citit ce scrie în wiki la UqTranslate (sorry, apparently no permalink
feature) şi vroiam să îmi exprim interesul de a participa la partea asta
(e singura la care mă pricep momentan).

Cât despre varianta de implementare, înclin puternic spre cea care face
„tot”, cea care foloseşte API-ul MySQL. În afară de faptul că este
complet automată, o să fie mai uşor cu ID-urile întrebărilor: nici nu
mai trebuiesc date în fişierul iniţial. Folosim INSERT cu câmpul ID pe
NULL, apoi SELECT LAST_INSERT_ID() pentru a determina ID-ul ultimei
întrebări inserate (asta dacă inserăm câte una, ceea ce e clar că o să
facem). Având ID-ul ăsta, inserăm răspunsurile corespunzător.

Sintaxa SQL e aceeaşi, deci mă pot „inspira” de la colegii care ştiu,
iar API-ul nu ar trebui să fie aşa de greu de asimilat. Şi e C, caz în
care împăcaţi capra neagră care se urcă pe pereţi când aude de PHP
(exagerare).

O să mă documentez şi o să scriu o specificaţie mai strictă pentru
fişierul de intrare (maybe a BNF grammar if I can fully understand). Şi,
cu voia voastră, mă adaug la MembriiEchipeiDupaTaskuri.

Între timp, orice sugestii sunt binevenite, în special comentarii asupra
ideii de a elimina ID-ul întrebării din fişierul de intrare -- e ceva
care pentru om nu înseamnă nimic şi care nu ar trebui să îngrijoreze
utilizatorul.

Vlad
--
Number one reason to date an engineer:
The world does revolve around us; we pick the coordinate system.