[vmchecker-dev] Limbajul

Claudiu Gheorghe claudiugh at gmail.com
Wed Jul 9 14:33:09 EEST 2008

*>>* pentru care sa existe un binding in interfata de administrare a VMware.
*>documentatia se gaseste aici [1]. exista librarie pentru C, deci cu
>swing putem sa facem si bindinguri de python. vad ca exista deja
>librarie pentru perl, dar nu cred ca stie cineva perl aici. cel putin
>eu stiu python suficient de bine si este mult mai usor de invatat.

Stiu eu Perl [1], nu-i problema...
Am lucrat putin si in Python, mi se pare ok si acesta din urma; depinde de
ce avem de facut.

Punctele tari ale Perlului ar fi cam asa:
 * parsing cu expresii regulata: are suport direct in sintaxa pentru
matching/replacing cu expresii regulate, iar implementarea de expresii
regulate cica ar fi cea mai buna.
    Asta ar fi util daca o sa trebuiasca sa parsam logurile vomitate de
fiecare test pentru a lua doar informatia utila si a o pune intr-o baza de
date sau direct intr-o interfata.
 * are foarte multe module (biblioteci) pentru interactiunea cu diverse
aplicatii; aici si Pythonul pare ca sta destul de bine
    Apropos de ce a zis Alex mai sus;
 * e un limbaj de scripting mai atipic, in sensul ca are si compile time, si
daca se ruleaza scriptul cu warningurile activate, atunci se detecteaza
destul de bine erorile de scriere dinainte sa fie rulat scriptul; asa ca
scripturile pot fi scrise destul de riguros.

Dezavantaje:
  * daca nu se redacteaza ordonat, codul poate sa ajunga o salata cu
spaghete milaneze, pe care nu il mai intelege nimeni, pe cand in Python
orice cod arata bine si e foarte lizibil.

Eu nu pledez neaparat pentru Perl, insa e bine sa il luam in considerare.
Pana la urma putem sa scriem doar anumite chestii in Perl, si altele in
Python.

[1] http://www.perl.org/about.html

--
Claudiu