[rosedu-general] [members] Techblog

Mihai Maruseac mihai.maruseac at gmail.com
Tue Oct 20 05:09:32 EEST 2015

Hello,

Acum câteva ore (vreo 30, așa), am dat un mail pe lista de members
legat de Techblog, lipsa activității și scorul mic pe care-l are în
feedback: proiect mort, etc.

Nu au fost multe răspunsuri, Vlad Dogaru a sugerat că proiectul e OK
cum e (cu activitate doar când vrea lumea să scrie, fără a face push
să scriem cotă de articole pe lună). Apoi a venit răspunsul lui RD,
citat mai jos și el a sugera să întrebăm pe lista generală.

So, here it is:

<members at lists.rosedu.org>:
> Deși apreciez prezența ROSEdu Techblog printre proiectele ROSEdu, cred
> că nu este forma cea mai adecvată de informare/educare a publicului larg
> (în măsura în care agreăm că ăsta este scopul său).
>
> Cred că o soluție mai potrivită pentru obiectivul acesta este să avem un
> soi de platformă cu întrebări-răspunsuri legate de partea de open
> source, Linux, aspecte tehnice. Ceva făcut specific pentru Q&A. Evident,
> primul gând este să avem ceva gen StackOverflow. Am putea să obținem o
> clonă de StackExchange[1] și să facem un domeniu de forma qa.rosedu.org
> [...]

Acum, din punctul meu de vedere, ceva gen SO/Askbot e la polul total
opus față de un blog. De asta aș fi sugerat să nu dăm cioara numită
Techblog pe care o avem pe vrabia de Stack Overflow pe care mai și
trebuie s-o prindem (read, implementăm sistemul, chiar dacă e doar de
luat un codebase și rulat ceva scripturi tot e ceva de muncă). Dar, la
o analiză mai atentă am ajuns și la următorul aspect:

Nu-mi dau seama exact de ce cineva ar folosi clona noastră de Q&A și
nu s-ar duce direct la SO/Quora/Askbot. Dacă păstrăm limba engleză
atunci nu avem nici un avantaj față de site-urile deja stabile, imho.
Iar dacă avem clona noastră de SO dar în română duplicăm informație
aiurea cu traduceri&co și nici nu poate fi prezentată celor din afara
țării.

Acum, dacă totuși se decide să mergem așa cu platforma asta, eu aș
sugera ceva gen Stack Overflow pentru posibilitatea de a-ți
crește/scădea valo^Wreputația pe baza răspunsurilor pe care le dai
(incentive pentru research cât mai bun și descriere detaliată). Afaik,
Quora nu are același incentive, chiar dacă și acolo poți vota pe
răspunsuri și întrebări. Iar Askbot n-am folosit deloc, deci nu mă
pronunț. Doar că trebuie să găsim ceva care să ne diferențieze de
SO/Askbot/Quora/etc. Fie format, fie activitate.

Ca să nu fiu complet negativ, mă gândeam că am putea adăuga câte ceva
la ce se întâmplă pe platforma asta (s-o numim RSO (Edu :P) = ROSEdu
Stack Overflow for now :P). O variantă ar fi să postăm frecvent (bot
sau de mână) pe pagina de FB, reddit-ul ROSEdu, twitter, etc
întrebarea (rile) cele mai discutate în ultima perioadă. O altă
posibilitate ar fi ca în momentul în care se strâng destule topic-uri
pe o temă să scriem un rezumat/articol tehnic pe Techblog. Așa am avea
și cioara și vrabia :)

Dar tot rămâne de gândit și văzut cu ce o să difere platforma de SO.
Ce o să-i motiveze pe studenți/vizitatori să folosească RSO și nu
Quora?

PS: m-ar tenta să mă ocup de asta, dar nu sunt încă sigur dacă pot/am timp.

--
Mihai Maruseac (MM)
"If you can't solve a problem, then there's an easier problem you can