[rosedu-general] On de legatura intre proiecte

Andrei Cipu crangasi2001 at yahoo.com
Wed Jan 22 18:35:28 EET 2014

----- Original Message -----

Salut,

Mă refeream inclusiv la
interacțiunea cu alte proiecte, deși multitudinea inițiativelor care se
perindă pe listă cere probabil mai mult de 1 om.

El
 ar urma să urmărească lista și site-urile și pentru fiecare proiect nou
 (inclusiv ediții noi ale unor proiecte ongoing) să-și acorde un pic de
timp să vadă:
* targetul proiectului
* tehnologiile necesare
* rezultatele așteptate
și pe baza acestora să decidă:
* dacă proiectul poate folosi resurse de la alte proiecte
* dacă rezultatele sau resursele (inclusiv umane) ale proiectului pot fi utilizate mai departe
*
 cine dintre stakeholderi trebuie să știe de aceste oportunități (poate
nu e nevoie ca toți organizatorii py4schools să știe că elevii pot
participa la GCI sau de un anume proiect prin care profesorii își pot
dezvolta mai departe abilitățile de programare)

În
 cazul în care va fi generalizat sistemul cu omul de legătură cu alte
comunități (cum ai sugerat tu în cazul geo-spatial), atunci persoanele
respective vor putea face schimb de informații cu brokerul ROSEdu.

De
exemplu dacă Andreea vine și scrie pe listă că geo-spatial vrea să facă
un proiect care implică dezvoltare web, brokerul ar fi persoana
responsabilă să o informeze de existența Webdev, să o pună la curent cu
ultimele evoluții de acolo și eventual să o ajute să identifice puncte
de colaborare. Simetric, dacă un proiect Rosedu ar avea nevoie de un
anumit tip de competențe și nu s-ar găsi nimeni pe listă să ajute,
brokerul s-ar adresa persoanelor de legătură pentru a căuta ajutor în
alte comunități.

Știu că totul pare formal și încurcat, dar procesul se poate desfășura mult mai simplu decât l-am descris eu aici.

Obiectivele
 țin de continuarea proiectelor și "fidelizarea" participanților dincolo
 de perioada inițială de desfășurare. Asta e o problemă pe care mi se
pare că ROSEdu o are, mai ales în proiectele cu oameni din afara
facultății/facultăților, și ar fi un pas logic de dezvoltare în
continuare. Obiective mai concrete și modalități de evaluare cred că ar
trebui stabilite pentru fiecare an/semestru sau cât de des se vor
schimba oamenii în poziția asta.

Andrei

P.S.
 Scriind mailul ăsta mi-am dat seama că în trecut președintele
asociației a mai îndeplinit rolul ăsta într-o anumită măsură, dar nu
cred că metoda va scala.