[rosedu-general] ISBN cărți online

Laura Mihaela Vasilescu laura.vasilescu at rosedu.org
Wed Sep 18 08:26:42 EEST 2013

2013/9/18 Razvan Rughinis <razvan.rughinis at cs.pub.ro>:

> Revin cu precizarea țintei pentru acest proiect: profi și elevi de liceu.
>
> Conținut digital o să avem sigur. Cred sporim impactul unui astfel de
> proiect dacă avem și opțiunea tipărită, pe lângă cea digitală.
>
> Pe de altă parte e foarte interesantă evoluția distribuției de ISBN.
> M-aș bucura dacă ai putea să mai sapi un pic în jurul subiectului.

Conform [1], secțiunea "Categorii de documente care primesc cod ISBN",
apare și "Publicaţii electronice pe suport fizic (CD-Rom) sau online;
"

Tot acolo, apare secțiunea "Reguli de acordare a codurilor ISBN pentru
autori (coduri isbn ocazionale)" (adică specială pentru ne-edituri).
Citez:

"Centrul Naţional ISBN atribuie coduri ISBN pentru lucrări ocazionale
sau în regia autorului în număr de maxim 2 coduri într-un an
calendaristic.

Materialele necesare pentru acordarea codului ISBN ocazional sunt următoarele:
• Formularul-cerere completat; [2]
• copia A4 după macheta copertei 1 , pentru lucrările tipărite;
• copia A4 după ecranul de prezentare, pentru documentele electronice.

Solicitările se depun direct la sediul Bibliotecii Naţionale a
României sau sunt transmise prin fax sau e-mail. Codul ISBN se acordă
în maximum 2 zile lucrătoare de la recepţionarea corectă şi completă a
materialelor necesare. Codul ISBN va fi transmis solicitantului, numai
în scris, prin fax sau e-mail.

Codurile ISBN ocazionale sunt gratuite."

[1] http://www.bibnat.ro/ISBN-s21-ro.htm
[2] http://www.bibnat.ro/dyn-doc/Formular%20ISBN%20ocazional%202012%20-%20Anexa%207.doc

Laura