[rosedu-general] 10 Common Mistakes in Giving Feedback

Tudorica Constantin-Alexandru tudalex at gmail.com
Tue Jun 25 11:36:37 EEST 2013

On 25.06.2013, at 10:35, Veaceslav Munteanu <veaceslav.munteanu90 at gmail.com> wrote:

> Am și eu o mică sugestie(adică chiar un feedback destul e lung) pentru
> cursurile/activitățile care le organizează ROSEdu și modul în care se
> cere feedback.
>
> 1. Nu e ok să ceri feefback după fiecare prezentare, la fiecare1/2 din
> curs sau 1/4 din curs sau 1/8 curs. La un moment dat m-am trezit că
> trebuia să fac prea mult paper-work completând unele formulare care
> erau prea lungi și dificil de completat.
Well si la GSoC, KSoC si la alte internship-uri se cere si un midterm feedback pentru ca daca cumva ceva merge prost pentru o persoana sa putem sa remediem situatia cat inca mai e timp.

> 2. Continutul formularului: Nu faceți formulare cu 3 pagini, încercați
> să limitați numărul de câmpuri care trebuie completate. După părerea
> mea un formular eficient e cel care trebuie să te întrebe 3 lucruri:
> Ce ți-a plăcut cel mai mult, ce nu ți-a plăcut și sugestiile tale
> pentru îmbunatațirea cursului. Chestii de genulul "De la 1 la 5 cât de
> bun a fost cursul" sunt utile pentru statistică, dar oferă o cantitate
> mică de informație.
In general lumea se sfieste sa se exprime in scris sau nu le vin idei si lasa campurile cu intrebari goale.

> 3. Formatarea formularului: Puneți primele întrebările care dau
> libertate studentului să scrie ce vrea. Eu, după ce am completat vreo
> 20 (!) de întrebări da/nu am și uitat ce voiam să scriu la sugestii.
Poate sa fie implementata dar din experienta nu multi le completeaza daca nu sunt obligati.
Pe langa asta intrebarile acelea au rostu de a le aduce aminte si ce s-a intamplat pe parcursu cursului inainte sa completeze open question-urile.

> [...]
> întrebări de mai sus și restul dacă se mai dorește ceva specific, să
> fie opționale și totul să încapă pe o singură pagină de Google Forms.
>
> Ca să nu generalizez, la cursul de WebDev(2 feedback-uri +
> feedback-uri la unele cursuri) e cam mult, anul trecut la RSoC, un
> formular de feedback eeextrem de lung (la final), și anul acest sunt
> planificate 4(!) feedback-uri, cel puțin eu, nu cred că lumea are ce
> scrie mare lucru după prima lună, cel de la mijlocul perioadei e ok
> pentru că atunci trebuie de stabilit dacă studentul face față.
Daca imi aduc aminte primul din cele 2 feedback-uri(de la WebDev) a fost completat de maxim 25% din studenti.

Cred ca solutia mai buna ar fi sa le facem open question first, apoi cele cu scala si sa fie maxim 2 feedback-uri / curs la web dev (mid-term si final) si sa fie obligatoriu de completat de catre fiecare student (in acelasi timp sa fie si anonim).