[rosedu-general] 10 Common Mistakes in Giving Feedback

Andrei Maruseac andrei.maruseac at rosedu.org
Tue Jun 25 10:57:26 EEST 2013

În data de 25 iunie 2013, 10:35, Veaceslav Munteanu
<veaceslav.munteanu90 at gmail.com> a scris:
> Am și eu o mică sugestie(adică chiar un feedback destul e lung) pentru
> cursurile/activitățile care le organizează ROSEdu și modul în care se
> cere feedback.
>
> 1. Nu e ok să ceri feefback după fiecare prezentare, la fiecare1/2 din
> curs sau 1/4 din curs sau 1/8 curs. La un moment dat m-am trezit că
> trebuia să fac prea mult paper-work completând unele formulare care
> erau prea lungi și dificil de completat.
>
> 2. Continutul formularului: Nu faceți formulare cu 3 pagini, încercați
> să limitați numărul de câmpuri care trebuie completate. După părerea
> [...]

Salut, Slavic, mulțumim pentru feedback :)

Sunt de acord că la unele cursuri sunt multe formulare de feedback
prea lungi. Sigur trebuie să lucrăm la asta. Dar există motive la
cursuri gen CDL și Webdev pentru a fi mai multe feedback-uri: oamenii
nu retin un semestru ce nu le-a placut la prezentarile din primul
curs. Consider ca trebuie sa fie cel putin un feedback la 5-6
saptamani, dar, asa cum spui si tu, nu trebuie sa fie prea multe
întrebări.

Pe de altă parte, în cadrul RSoC, în urma feedback-ului de anul trecut
s-a ajuns la concluzia că sunt necesare 2 sesiuni de evaluare/feedback
în plus față de cele de la midterm și final. Am realizat că studenții
ajungeau la midterm fără ca mentorii să le comunice până atunci cât de
bine lucrează și cum să îmbunătățească ceea ce fac. Cum midtermul este
eliminatoriu, e prea târziu să afle abia atunci ce nu a fost în
regulă, pentru ca nu mai au când să îmbunătățească. Al treilea punct
de evaluare are rolul de a-i face pe oameni să muncească în continuare
și să nu se lase după midterm. De asemenea, la toate cele 3 puncte de
evaluare nefinale ceilalți oameni din comunitatea RSoC pot veni cu
idei, care pot fi implementate mai ușor dacă sunt spuse mai devreme.
În plus, trebuie avut în vedere că în cadrul RSoC, feedback-ul este
pentru studenți, nu pentru ROSEdu. Singurul formular de feedback
pentru organizarea RSoC este cel de la final, formular pe care sunt de
acord că trebuie să-l scurtăm :)  Oricum, și pentru feedback-urile
pentru studenți vom vedea care sunt rezultatele în acest an,
comparativ cu anul trecut, și vom analiza ce decizii trebuie să luăm.

Andrei