[rosedu-general] Linux Intro Course @ Girl Camp

Alexandru Tudorica tudalex at gmail.com
Sun Oct 23 00:11:23 EEST 2011

N-au mai vazut Linux niciodata. Noi avem 3 ore la dispozitie sa le
> convingem ca e mai bun. Professional programmers use vim, ele
> participa la concursuri, sunt preocupate de mate & algoritmica si vor
> sa implementeze repede si comod, sa faca debugging vizual, etc. I know
> ONI psychology...

Daca ai face un sondaj la ONI ai vedea ca foarte multa lume sta inainte de
concurs sa isi scrie propriul vimrc, fiecare cu setarile lui mai dubioase si
auto complete-uri si alte nebuneli. Ar fi intersant de prezentat
flexibilitatea pe care ti-o ofera vim-ul comparat cu un alt IDE.

> Au deja DevCpp sau MVS pe Windows, si oamenii au inertie mare. Nu ne
> putem permite sa zicem "stim noi ca vim e mai pro, credeti-ne", the
> message won't land.

Din proprie experienta DevCpp are un debugger pe care nu te poti baza, iar
MVS dureaza cateva secunde (pretioase in cazul unui ONI) pentru a iti rula
codul sau a switchui in debugging mode.
Daca vor debuggere putem sa le aratam Kdbg sau DDD, eu in concurs chiar
aveam un shortcut in vim care imi lansa Kdbg pe sursa curenta.

Daca le prezinti un texteditor (cum ar fi Kate sau Gedit) o sa fie foarte
dezamagite de lipsa hotkey-urilor si ca vor trebui sa scrie comenzi de
fiecare data ca sa compileze sau sa ruleze un program.

Daca vreti sa le prezentati un IDE pentru linux ati putea mai intai sa
incercati sa aflati daca la Olimpiada sau altundeva acesta este prezent (pe
vremuri aveam Red Hat 7 si un vim vechi, mai nou parca bagasera Ubuntu, dar
nu sunt sigur ce avea instalat pe el).
--
Tudorică Constantin Alexandru
Tel: 0720333018