[rosedu-general] Linux Intro Course @ Girl Camp

Adrian Scoica adrian.scoica at gmail.com
Sun Oct 23 03:19:39 EEST 2011

2011/10/23 Alexandru Tudorica <tudalex at gmail.com>:

> Daca ai face un sondaj la ONI ai vedea ca foarte multa lume sta inainte de
> concurs sa isi scrie propriul vimrc, fiecare cu setarile lui mai dubioase si
> auto complete-uri si alte nebuneli. Ar fi intersant de prezentat
> flexibilitatea pe care ti-o ofera vim-ul comparat cu un alt IDE.

Nu ma intelege gresit, si eu scriu doar in vim (exceptand Java), dar
sa nu ne pierdem focusul. Cristina mi-a spus ca doar 4-5 dintre ele au
mai folosit Linux (_ever_!). Un student care abia afla ca "home" e un
director, si nu exista "C://", o sa se frustreze ca nu merge sa
selectezi chiar oricum, ca sunt mai multe moduri, si ca nu poate da
copy-paste cu Ctrl+C/Ctrl+V.

Crezi in mod realist ca ele vor ramane cu ceva util dintr-o prezentare
de vim de o ora? Studentilor de la USO/PC le ia saptamani sa se
acomodeze cu el... si oricum ajung sa il foloseasca destul de
rudimentar pana la sf semestrului.

Tabara are scopul sa le convinga sa se tina de informatica la varsta
la care, statistic vorbind, ele se lasa. Ultimul lucru pe care il vrem
este sa le intimidam.

> Din proprie experienta DevCpp are un debugger pe care nu te poti baza, iar
> MVS dureaza cateva secunde (pretioase in cazul unui ONI) pentru a iti rula
> codul sau a switchui in debugging mode.

Si Dev si MVS sunt niste porcarii, dar am avertizat ca lor li se par
intuitive, si daca nu le prezentam ceva ce pot deprinde la un nivel
functional in 40-50 minute, in restul saptamanii in care vor scrie
cod, nu vor folosi nimic din ce le-am aratat noi => we were useless.

> Daca vor debuggere putem sa le aratam Kdbg sau DDD, eu in concurs chiar
> aveam un shortcut in vim care imi lansa Kdbg pe sursa curenta.
> Daca le prezinti un texteditor (cum ar fi Kate sau Gedit) o sa fie foarte
> dezamagite de lipsa hotkey-urilor si ca vor trebui sa scrie comenzi de
> fiecare data ca sa compileze sau sa ruleze un program.

True this, nici eu nu sunt pentru GEdit. De celalalt nu stiu nimic,
dar banuiesc ca se pot configura shortkey-uri pentru amandoua.

> Daca vreti sa le prezentati un IDE pentru linux ati putea mai intai sa
> incercati sa aflati daca la Olimpiada sau altundeva acesta este prezent (pe
> vremuri aveam Red Hat 7 si un vim vechi, mai nou parca bagasera Ubuntu, dar
> nu sunt sigur ce avea instalat pe el).

Cand eram eu in liceu, erau doar RHIDE & VIM. La concursurile fizice
era loterie, dar la concursurile online, care sunt si mai accesibile
si mai frecvente, nu are oricum nici o importanta ce folosesti.