[rosedu-general] Guidelines editare articol

Adrian Scoica adrian.scoica at gmail.com
Thu May 12 23:15:20 EEST 2011

Ma gandeam zilele astea ca un lucru care in mod clar lipseste din
educatia noastra universitara este deprinderea de a scrie un articol
de specialitate.

Singurele progrese in acest sens de pana acum le facuse domnul prof.
Iancu la Fizica (de la care pot spune cu mana pe inima ca am invatat
"coding style" in matematica) cand am editat cursurile dumnealui, dar
lucrurile s-au oprit acolo. Nu mi se pare normal faptul ca stiu sa
scriu cod mai frumos decat un articol despre, sa zicem, performantele
unei structuri de date.

Cred ca se gasesc printre noi suficienti oameni cu experienta in acest
sens, si care pot sa dea sfaturi. Credeti ca am putea lucra la un
material in acest sens? (poate sa fie si un efort colectiv din partea
mai multor membri ai comunitatii). Poate fi si un document prototipic:
un tutorial care respecta intocmai formatul si cerintele unui articol
real.

Am vazut ca se gasesc si pe Internet guideline-uri, dar sunt foarte
seci si greoi de parcurs, si de obicei se refera la alt tip de
articole (gen matematica, fizica...). Daca insa cineva stie o resursa
de calitate, il rog sa share. :)

Adrian Scoica.