[rosedu-general] Raport activitate ROSEdu Tech Talks 2009-2011

Alexandru Juncu alex.juncu at rosedu.org
Tue Jul 19 22:14:01 EEST 2011

Pentru că la ultimele întâlniri nu am reușit să împing topicul RTT în
discuție ca un topic prioritar (voi considera acest lucru eșecul
personal #0 din listă) și cum nu am mai făcut întâlniri deloc, încerc
varianta online a unei analize a proiectului comunității numit "ROSEdu
Tech Talks". Let's begin.

= Cum a pornit =

Variante mai multe de răspuns:
* inițiativă a lui Răzvan de a oferi un cadru organizat în care
oamenii să își share-uiască cunoștințele, pornind de la
premisa/problema că suntem mulți oameni care știu multe chestii dar le
partajăm knowledge-ul unicast și rar, în loc să fie multicast cum ar
fi în cadrul unei prezentări
* dorința (mea) de a avea prezentări tehnice, similare cu cele de la
CDL (care erau foarte bine văzute), dar care să acopere arii mai
diverse (nu doar software dev) și să fie deschis publicului
* stimularea implicării unor oameni noi în ROSEdu și colaborări cu exteriorul

= Care erau obiectivele inițiale =

In stilul web 1.0, destul de haotic:
* generare de conținut - general prezentări care să servească drept
model de cum ar trebui să fie aceste prezentări
* creat un pool de oameni care să țină prezentări
* găsit subiecte interesante de prezentat

= Ce a fost 'generat' =

*18 prezentări în 3 'sesiuni' (10+5+3). Prin prezentări se înțelege:
** set de slide-uri despre un subiect
** înregistrare video a prezentării susținute de autor
** susținerea în sine a prezentării în fața unui public
* un site care agregă informațile despre proiect
* resurse adiționale pentru proiect: conturi de Scribd, Vimeo,
Facebook, Google calendar

#define sesiune "grup de prezentări RTT"

= Evoluția proiectului =

Ar putea fi împărțită în două iterații:
1) sesiunea 1, când au fost 10 prezentări
* spamat cu prezentări susținute de oameni 'ai noștri' (RD, ddvlad,
MM, Mircea, AlexEf, eu) dar au fost și oameni mai din exterior (Alex
Morega, Vlad Ureche, Bogdan Doinea)
* prezentări ținute ~o dată la 10 zile, la date fixe dar zile ale
săptămânii variabile (10, 20,30 ale lunii)
* ppt-uri puse pe Scribd, video-uri puse pe vimeo, totul link-at pe site
* promovare pe forumurile (moodle) ale materiilor din facultate

ASSERT analiză internă a proiectului, feedback, patch-uri

2) sesiunea 2, când au fost 5+3 prezentări
* punct cheie: reorganizarea informației și metodelor de promovare
** MM s-a ocupat de ordonarea informației pe site-ul rtt
** Laura a preluat inițiativa de promovare pe FB a evenimentelor
* încercat implicarea mai multor oameni din exterior (rpetre, Elena
Burceanu, Răzvan Dobre, Alex Morega)
* încercat corelarea subiectelor prezentărilor cu topicuri necesare la
materiile de la facultate (RL, SO)
* prezentările s-au tinut numai sâmbătă la prânz

= Probleme și fail-uri, acțiuni de remediere =

Video-urile
* nu au mai fost la un moment dat puse pe vimeo datorită unor
restricții noi pe vimeo
* pe youtube nu pot fi puse pentru că exista limită la 10 minute și nu
putem să ne înscriem ca ONG pe vimeo să scăpăm de restricții
* ACTION: începând cu a doua sesiune, filmele au fost puse pe serverul
propriu rosedu, cu un player open source pentru a randa fimele online,
fară download
* înregistrările video încă sunt în format raw, arată urât
* fișierele raw sunt greu de mutat într-o parte în alta (avem
aproximiv 100 giga de filme)
* TODO: găsit pe cineva care să se ocupe de video-editing

Promovare
* a fost feedback cum nu este promovat destul de tare
* ACTION: creat cont tweeter și facebook pentru RTT, creat calendar
google public cu datele prezentărilor, anunțuri pe lista rosedu,
planificare din timp a prezentărilor, postere printate în facultate
* CONCLUSION: probabil doar facebook-ul a mers

Planificarea prezentărilor
* motivul pentru care în sesiunea a doua numărul de prezentări s-a
înjumătățit a fost pentru că doream să avem la începutul sesiunii de
prezentări pentru a le putea promova ca grup, cu remindere în
săptămâna premergătoare unei prezentări
* panificarea a mers foarte bine în sesiunea a doua (deși ultimele
două prezentări au fost schimbate pentru a cuprinde subiecte RL
related)
* prezentările, de obicei, aveau backup (eu, RD, MM); ne-am folosit de
RD ca backup în sesiunea 3; kind of fail
* nu s-au ținut ultimele două prezentări planificate - epic fail
* NO ACTIONS TAKEN FOR BETTER MANAGEMENT

Comunitatea Tech Talks
* la domeniul web 3.0 lucrurile nu au mers ok
* mult content nefinisat, puțini oameni care să se ocupe de proiect,
greu de manage-uit (proiectul a crescut mai repede decât am putut noi
avea grijă de el... needs TLC)
* actual într-un model master-slave (organizatori/prezentator vs public)
* ACTION: mutarea la un model p2p:
** feedback din partea publicului (like/+1, dislike/-1)
** strâns informații despre CE își dorește publicul să vadă
** strâns informații despre CE vor oameni să prezeinte

== Eșecuri personale ==
* nu am reușit să cres precepția importanței RTT în fața celorlalți
oameni din comunitate; insuficiență în comunicarea cu ceilalți legat
de subiect
* nu am reușit să implementez un sistem de feedback din partea
participanților la prezentări, deși ideea a fost încă din prima
sesiune
* întârzieri cu uploadul filmelor (probleme logistice)
* ultimele două prezentări din sesiunea a treia (prezentarea 19 și 20)
nu s-au mai ținut, pierdut complet entuziasm -> epic fail

== Future work ==

Trebuie să decidem viitorul proiectului. Drop it like Hammerfall or
rewrite it like WoUSO? :P
Are cine să se implicie în coordonarea lui? Dacă da, ce trebuie făcut
pentru creștere?
Trebuie reorganizat conținutul. In special video-uile.
Trebuie regândit marketingul.
Trebuie construită comunitatea din jurul RTT cum a fost construită cea
de la CDL.
Project needs new views from new people.

Știu că este un mail lung, dar este un raport nu un mesaj. Și dacă
ajungeți să citiți aceată propoziție, mulțumesc pentru atenție :P

--
Alexandru Juncu

ROSEdu
http://rosedu.org