[rosedu-general] [CDL] Prezentări

Adrian Scoica adrian.scoica at gmail.com
Mon Aug 8 21:15:18 EEST 2011

2011/8/7 Razvan Deaconescu <razvan at rosedu.org>:

> Susțin și eu poziția lui Alex. Dacă vrem să facem o prezentare despre
> concepte de bază de OOP, limbaje precum Python sau Ruby sunt mai
> potrivite. Nu intră în aspecte legate de template-uri și transmiterea
> parametrilor prin referință, dar elemente precum clase, instanțe,
> moștenire, constructori sunt ușor de urmărit în Python/Ruby.

Python, yes. Cu Ruby nu sunt de acord, nu atat din cauza modului in
care e structurat limbajul, cat pentru ca este mult mai putin folosit
si are un flavor de scripting mult mai puternic decat de OOP, in
comparatie cu Python.

Avantajul principal pe care il vad eu in C++ (pe langa ca este
Strongly-Typed) este ca te forteaza sa nu programezi neglijent (pentru
ca daca o faci... nimeni nu te mai poate ajuta) si te forteaza sa fii
constient de alocarea si dezalocarea resurselor, ciclul de viata al
obiectelor... pe de alta parte, eu sunt si fan an limbajului, deci nu
pot fi foarte obiectiv.

Also, noi s-ar putea sa pierdem din vedere ca astia sunt studenti de
anul 2, care fac deja un curs de OOP in timpul CDL (in Java).