[rosedu-general] RSoC la raport

Andrei Maruseac andrei.maruseac at gmail.com
Mon Aug 8 08:41:02 EEST 2011

Salut!

La cererea publicului şi urmând exemplul lui Alex (cu expunerea
proiectului RTT) voi face şi eu o analiză a proiectului "ROSEdu Summer
of Code" (RSoC). Mă voi referi doar la sezonul curent, informaţii
despre ediţiile precedente putând găsi pe site (soc.rosedu.org/20**,
unde ** € {08, 09, 10}). Mai mult, despre ediţia din 2010 am scris
prin luna octombrie, feedback-ul meu fiind pus pe contul meu de swarm:
[1], [2].

Deşi în feedback am precizat faptul că ar trebui să începem mult mai
repede discuţiile despre RSoC au existat mai multe motive pentru care
acest lucru nu s-a întâmplat. Astfel - lipsa de timp, de resurse
umane(cu timp), de implicare a mea în a susţine acest lucru,
schimbările din facultate în legătura cu practica - toate acestea
ne-au făcut să căutăm proiecte în 3 zile, la care să poată lucra
aproximativ 20 de persoane. Asta deoarece am aflat cu 3 zile înainte
de o dată limită despre respectivul deadline(referitor la practica
pentru cei din anul 3).

Până la urmă am reușit să avem 5 proiecte la care puteau lucra maxim
15 persoane, destinate (proiectele) doar celor de anul 3. Am avut 14
persoane (din 20 și ceva) care au aplicat pentru unul dintre aceste
proiecte. I-am asignat unui proiect pe baza preferințelor. Din motive
de angajare în alte locuri 6 oameni s-au retras din proiectele
noastre. Din acest motiv, am pierdut 2 proiecte: Maildrop și
BuddyPress Courseware.

Pe lângă proiectele pentru cei din anul 3, mai avem 4 proiecte pentru
cei din anii 1-2: OSM, i18n, Medsoft, Digikam. La acestea se putea
aplica prin Stagii pe Bune(dacă nu aveau echipa deja formată).
Perioada de lucru la acestea este de minim o lună, spre deosebire de
proiectele pentru cei de anul 3, care erau de 2 luni.

Până aici, consider că am făcut 2 erori importante:

1. Am considerat că nu ar mai trebui să pun cele 5 proiecte pentru
anul 3 pe Stagii pe Bune. După retragerea participanților, am rămas
fără proiecte. Dacă se putea aplica prin SpB, cu siguranță găseam
studenți capabili și care să fie de acord să lucreze și 2 luni la
proiect.
2. Am întârziat mult și selecția studenților care au aplicat prin SpB.
Când să facem selecția, ne-am confruntat cu problema că unii dintre
cei pe care i-am fi dorit se angajaseră în altă parte. Din fericire,
aici mentorii și-au păstrat liste mai lungi și au avut cu cine să
înlocuiască.

Am terminat cu organizarea, de acum cu munca: Săptămâna trecută am
avut o discuție la bere cu mai mulți dintre participanții la RSoC
2011(mentori, studenți). Concluziile au fost că proiectele merg bine,
cu mici întârzieri la unele față de timeline-ul auto-impus. Pe pagina
fiecărui proiect activ de pe site[3] găsiți un link către repository
și puteți urmări cum se desfășoară munca. Personal, voi cere fiecărei
echipe să îmi dea instrucțiuni de folosire a proiectului pentru a
observa cum se comportă.

Probabil că nu am acoperit absolut tot. Dacă mai există întrebări vă
rog să le spuneți. Oricum, organizarea RSoC 2012 trebuie să înceapă în
luna octombrie a anului 2011.

[1] http://swarm.cs.pub.ro/~martzy/RSoC%202010%20-%20feedback%20%C8%99i%20sugestii
[2] http://swarm.cs.pub.ro/~martzy/RSoC%202010%20feedback.txt
[3] http://soc.rosedu.org/2011/