[rosedu-general] Live at edu - what we got

Tibi Turbureanu tiberiuturbureanu at gmail.com
Thu May 28 12:04:58 EEST 2009

2009/5/28 Razvan Deaconescu <razvan at anaconda.cs.pub.ro>:
> Problemele veritabile, in opinia mea, sunt privacy-ul si ceea ce a spus
> Lucian[1] (doar o parte, nu tot, ultimul bullet mi se pare OK intr-un
> service agreement, si penultimul si antepenultimul sunt cat de cat de
> inteles). O alta problema ar putea fi obligativitatea folosirii
> serviciului. Cat timp insa exista alias-uri, nu este o problema
> importanta.

Legile sunt pragmatice și ele nu permit transferul datelor personale
fără acordul individului. Repet, nu mi-a cerut nimeni acordul pentru
acest transfer, de la Facultatea A&C la Microsoft și nimeni nu mi-a
cerut acordul pentru a crea contul (pentru a deveni utilizator). Iar
dacă vreau ar trebui să pot să-l șterg.

Legile internaționale* pentru Internet la care și România este
aliniată nu permit crearea automată a conturilor fără acordul
indivizilor (de regulă se înregistrează ei singuri) și nici absența
opțiunii ștergerii contului**.

Pragmatic, ca student nu sunt de acord cu aplicarea asupra mea a
soluțiilor de compromis pe care Facultatea o decide fără a mă consulta
(nu am semnat nimic de genul ăsta în contractul de studii).

Faptul că au fost create automat aceste conturi mă face să cred că se
intenționează pe viitor folosirea mandatorie a acestor conturi pentru
interacțiunea din procesul educațional***.

Tibi

* Voi reveni în câteva zile cu textul lor
** Dacă ea totuși există, atunci problemele unora dintre noi se rezolvă ușor
*** Nu doar pentru poștă electronică (apropo, poate verifica cineva
dacă putem/avem voie să folosim aliasuri pentru poștă?)