[rosedu-general] Se întâmplă ceva ciudat în facultatea asta

Razvan Rughinis razvan.rughinis at gmail.com
Sat May 30 02:07:05 EEST 2009

> [...]
> indirect, în mod particular prin referire la un număr de identificare ori la
> unul sau la mai mulţi factori specifici identităţii sale fizice,
> fiziologice, psihice, economice, culturale sau sociale;"
>
> Exista cazuri in care CNPul a fost considerata ca data personala si de
> catre ANSPDCP si de catre instante (daca vreti amanunte, scrieti-mi pe
> privat si va pot da exemple).
>
> Ce intelegi prin inaplicabila? Da-mi un exemplu concret in care facultatea
> a dorit sa respecte legea si nu a putut. Asta cu inaplicabila mi se pare o

Inaplicabila e protectia legii nu legea. Chiar nu stiu de vreun verdict sau
vreo alta forma de pedeapsa (amenda, mustrare etc) in Romania cazuri de abuz
impotriva datelor personale, a CNP-ului in cazul nostru.

Eu pot sa inteleg faptul ca s-a considerat ca e o povara destul de mare
> intretinerea unui server de mail pentru miile de studenti ai facultatii, dar
> nu inteleg de ce era nevoie de o adresa de email unitara. Puteati sa
> obligati studentii sa-si inregistreze in moodle o adresa de email valida cu
> un script de 2 bani care sa nu le dea voie sa acceseze cursurile pana nu-si
> confirmau emailul. Acest lucru ar fi provocat la randul lui proteste, dar
> macar nu ar mai fi avut problema cu datele personale (si cu M$).

Pana una alta facultatea nu a obligat pe nimeni nimic. Faptul ca un portal
al facultatii este folosit agresiv (dincolo de limita bunului simt) pentru
promvarea live at edu nu vad cum este catalogata drept o fortare.

Cat despre solutia propusa de tine, de conditionare a activari conturilor de
moodle de validarea adresei de email, ignora o realitate in care un numar
insemnat de studenti nu isi propun sa deschida curs.cs.pub.ro. In teorie
suna simplu, in practica trebuie mobilizat Alexandru Herisanu si apoi
studenti.

Nu apar solutia actuala, si chiar cred ca folosirea CNP-ului tine de
comoditate. Explicati ca acest lucru este deranjant. Metode sunt, iar
propunerea ta din PS2 poate fi primul pas.

Apar ideea de adrese de email intuitive pentru toti studenti.

Si mai e problema cui va folosi adresele. Poti sa vii la mine si sa-mi spui
> ca de cand am terminat eu si pana acum s-a transformat facultatea intr-un
> MIT2, poti sa vii sa-mi spui ca umbla cainii cu covrigi in coada prin Poli
> si ai o sansa sa te cred. Dar daca vii si-mi spui ca s-au schimbat
> SECRETARELE.... eh, asta n-o s-o cred prea curand. So they're out. Cine va
> trimite deci acele mailuri minunate cu informatii despre facultate? Decanul?
> Profesorii? Un soft?

Fara ca facultatea sa fie MIT3.14 existenta moodle a schimbat modul cum
interactioneaza chiar profi veterani cu studentii: ideea de forum intre
studenti, asistenti si profesori era un lucru exotic acum 3 ani. Incet multi
profi isi muta continut si chiar rasfoiesc parerile studentilor (uni chiar
se contreaza grav cu studentii :) ).

Avem un site al facultatii [1] cu ceva informatii utile doar de un an de
zile. De ce sa ne resemnam in fata prezentului secretariat? Cred ca in 2 ani
secretarele vor ajunge sa poata comunica (limitat) cu studentii prin email.

Andrei

> PS1: IANAL si toate cele de mai sus sunt IMHO

Tot pe o nota personala, trebuie precizat ca esti singurul asistent din
grupul USO/RL/PRC care m-a convins ca am lucruri mai bune de facut in viata
decat sa insist sa iti pui o poza cu fata ta pe forumurile grupului (desi
asta era politica grupului). Asa ca opinion da, humble nu :).

PS2: Sunt un pic sadic acum si sincer, eu in locul vostru nu m-as baga la

:).

[1] acs.pub.ro