[rosedu-general] Se întâmplă ceva ciudat în facultatea asta

Cosmin Dumitru cosu at cosu.ro
Wed May 27 22:17:35 EEST 2009

mmdumi wrote:
> Salut.
> A observat cineva mailul celor de la microsoft de acum o zi ? Se spune
> acolo că s-au creeat niște conturi noi (nu că am avea deja detule) și
> ca putem folosi nu știu ce servicii de care nimeni nu a auzit, sau mă
> rog pe care nimeni dintre noi nu le folosește.
> Asta nu a fost o problemă dar când am intrat pe curs.cs am observat că
> se transformă intr-un fel de yahoo mail, bannere, iconițe briz-bizuri.
> Mai mult de atât în newsletter scrie că, acele conturi vor fi folosite
> si pe noul site curs.cs, ceea ce e ciudat dar vorbim despre asta mai
> [...]
Salut Mihai,

Programul live at edu (Caci asa se numeste el) e destinat institutiilor
academice. El ofera in mod gratuit (inclusiv fara reclame pentru
utilizatori) conturi cu care se pot accesa serviciile live. Astea in
mare sunt email , stocare online, acces la offlice live si inca alte
cateva.

Una dintre problemele in facultate este comunicarea dintre facultate si
studenti. In orice facultate normala asta s-ar face in primul rand pe
email. Din pacate colectarea de conturi de email din surse diverse se
dovedeste a fi un proces complicat. Iti spun asta din experienta
programului MSDNAA cand la inceputul anului am importat adresele de
email de pe student.pub.ro. Erau destul de multe necompletate aka
fictive. Eu vad aici o problema destul de mare, mai ales ca suntem in
secolul XXI.  Prin urmare acum facultatea poate pune la dispozitie
studentilor adrese de email *standard*.

Ceea ce vezi este doar una dintre componente. Idealul este un sistem de
autentificare  unic :un singur cont si o singura parola pentru a accesa
toate serviciile puse la dispozitie de minunanta facultate:
curs.cs,acces in laboratoare, servicii de retea(aka acces wireless),
etc.  Chestia asta implica in continuare existenta unui serviciu de ldap
local. Ala nu pleaca nicaieri asa cum ai scris tu in mailul initial. Ba
mai mult, s-ar putea sa mai rasara cateva ciupercute pe langa el.

Unul din aspectele sistemului asta de email este externalizarea. Asta e
si bine si rau. E bine pentru ca exista SLA mai mare decat orice poate
oferi politehnica (uptime, siguranta datelor, etc) si exista si partea
mai putin placuta legata de stocarea datelor la un tert amintita si de
tine. Pentru ultima parte exista legi care te protejeaza impotriva
neplacerilor. Desigur e alegerea ta sa ai incredere in sistemul legislativ.

Personal consider cel putin ciudata vehementa ta (am vazut si pe blog).
Microsoft nu e singura corporatie care e in politehnica, imi vin in
minte acum adobe, freescale, ixia,goole si poate mai sunt si altele.
Faptul ca ele sunt mai "cool" nu inseamna ca ar avea alte interese decat
beneficiul propriu. Poate e cazul sa te iei si de ei pentru a avea o
abordare corecta, nu?

Daca ai cunostinte in ASE te rog sa ii intrebi despre implementarea
celor de la google de acolo. Google nu e monopol ?

cu toata stima cuvenita,
Cosmin