[rosedu-general] Se întâmplă ceva ciudat în facultatea asta

Tibi Turbureanu tiberiuturbureanu at gmail.com
Mon Jun 1 10:37:08 EEST 2009

2009/6/1 Razvan Rughinis <razvan.rughinis at gmail.com>:

> Tibi, sper ca toate datele ce vor fi trimise de catre facultate se vor
> regasi la avizier. Daca nu vrei contul trebuie sa verifici singur avizierul,
> adica sa revi la situatia de acum 2 saptamani.

Si eu _sper_, desi ar fi fost frumos sa fi primit aceste instiintari
pe adresa postala cu care m-am inscris pe Moodle (eventual prin alias
prenume.nume at cti.pub.ro).

> Este un salt prea mare sa spui ca live at edu impune restrictii la continuarea
> studiilor. Poti, te rog, sa clarifici afirmatia prin exemple concrete?

Mai jos sunt pasajele relevante din discutie:

2009/5/31 Tibi Turbureanu <tiberiuturbureanu at gmail.com>:
>  * cerem instituției Facultatea A&C să nu impună restricții la
> continuarea studiilor, prin includerea termenilor și condițiilor terțe
> ale companiei Microsoft în contractele de studii pentru anii următori

Daca termenii si conditiile Microsoft vor fi incluse in contractele de
studii de anul viitor (asa cum a propus Cosmin, ca sa fie eliminata
problema ca nu ne-am dat acordul pentru crearea automata a
conturilor), cei care nu am vrut de la inceput sa le acceptam vom fi
fortati sa facem un compromis pentru a ne termina studiile sau vom
alege in continuare sa nu fim de acord cu acei termeni terti, caz in
care nu ne vom putea continua studiile.

> Folosirea contului este dupa cum am spus optionala.

Mi-as dori sa fie adevarat. Daca folosirea contului ar fi optionala,
de ce tuturor studentilor le-au fost create fara acordul lor conturi
live at edu ce nu pot fi sterse de catre studentii titulari care nu
doresc sa le foloseasca?

Uite un exemplu: asistentul X trimite la toate prenume.nume at cti.pub.ro
(din semigrupa lui) instiintari legate de activitatea unui laborator.
Noi care nu am fost de acord cu licenta Microsoft si nu am intrat pe
cont vom pierde acea informatie si asta ne va defavoriza, asistentul
si-a facut insa datoria.

Alt exemplu: un asistent vrea sa faca o activitatea educationala
colaborativa peste Internet, asa ca invita (da 'invite') pe toti
studentii din semigrupa lui sa participe la conferinta (chat) cu Live
Messenger-ul de la Microsoft, folosind contul live at edu cti.pub.ro. Noi
care nu am fost de acord cu termenii vom pierde punctajul afectat
activitatii pentru ca nu putem folosi contul datorita termenilor.

Exemplele pot continua. Colegii cred ca pot gasi altele si mai si.

Concluzia mea este ca folosirea contului nu este optionala pentru ca
aceste conturi au fost create tocmai in ideea de a realiza comunicarea
dintre studenti, profi si asistenti. Si daca nu esti de acord cu
termenii, pierzi puncte.

> Cat despre CNP, am mai spus ca nu e o solutie inteligenta. Totusi nimeni nu
> s-a chinuit sa imi explice posibilele abuzuri ce le-ar putea infaptui
> Microsoft cu aceste CNP-uri.

Nu e inteligenta, dar uita de CNP-uri. Nu informatia CNP (numarul) in
sine este neaparat un risc de securitate ci ca altii pot intra pe
conturile studentilor care nu sunt de acord cu licenta si pot face
'minuni' (un exemplu ar fi trimiterea de scrisori catre profi sau
colegi in numele titularului, care nu are nici cel mai mic habar
despre asta).

Este problematic ca s-au pus caii la caruta fara roti, ca sa ti se
puna rotile trebuie sa fi de acord cu conditiile celor care au facut
caruta. Adaptat pe cazul nostru, ni s-au creat automat conturi pentru
care nu putem pune alias fara sa fim de acord cu termenii terti ai
companiei Microsoft, intr-o institutie de invatamant superior.

Suntem deci obligati sa fim de acord cu termenii pentru ca facultatea
a adoptat o strategie gresita. Daca se dorea sa fie optionale aceste
conturi, puteau fi create printr-o cerere, asa cum s-a intamplat in
cazul MSDNAA. Altfel, merg aliasuri catre adresele de pe Moodle.
Altfel de ce le-am mai scris acolo, pe Moodle?

> Pe un ton mai destins: inteleg ca nu ai facut o facultate de economie, dar
> ar trebui sa te straduiesti sa intelegi ce sta in spatele termenilor de
> monopol

MONOPÓL s.n. 1. Drept exclusiv asupra unor valori, asupra unor bunuri,
asupra efectuării unor operaţii etc.
http://dexonline.ro/search.php?cuv=monopol

In prezent Microsoft are dreptul exclusiv de efectuare a operatiilor
asupra conturilor studentilor Facultatii A&C. Un exemplu de operatie
este eliminarea butonului de 'delete this account' prezent in orice
cont normal live at edu, in conformitatea cu legislatia.

De asta, eu sustin ca Microsoft are monopol in acest moment.

> si concurenta neloiala daca doresti sa ii folosesti,

Nu toti studentii sunt de acord (din ce in ce mai multi nu sunt de
acord, ma opresc din drum sa-mi transmita nemultumirea) cu crearea
automata a conturilor si nici cu termenii de folosire ai Microsoft.
Este concurenta neloiala pentru ca noi nu putem sa folosim alte
tehnologii (concurente, ca Postfix, Exim, Fetchmail, Gmail, etc.)
pentru acele adrese prenume.nume at cti.pub.ro pe care toti le meritam,
fiind studenti la Facultatea A&C UPB.

> altfel o poti
> acuza pe sotia mea de monopol asupra mea, sau pe mine de incurajarea

Daca n-ai putea sa mergi la bere sau la fotbal din cauza sotiei,
atunci pe drept cuvant ca ar avea monopol asupra ta ;-)

> concurentei neloiale cand o sa imi cumpar o sticla de coca-cola light :)

Iti dau o limonada din partea casei. Daca nu exista constrangeri
externe sa nu-mi accepti limonada, atunci Coca-Cola nu duce politica
de concurenta neloiala asupra ta :-)

> Sfatul meu ar fi sa gasiti lucruri dincolo de interpretare si sa le
> sustineti. Nu vad cum se poate argumenta nici natura monopolului in cazul
> unui actor fie el public (facultatea),

Am explicat mai sus.

> Ca si pareri personale acum:
> -  consider legitima decuplarea operatiei de redirectionare a emailului de
> acceptarea vreunui accord si cred ca asta trebuie sa fie una dintre primele
> cai de atac.

Perfect! Ne reprezinti cererea asta in fata mai marilor?

> - consider ca trebuie oferita posibilitatea dezactivarii / stergerii
> contului de catre titular

Doua limonade daca ne reprezinti si cerere asta :-P

> - acord mai multe sanse de succes strategiilor propuse de Andrei Cipu, decat
> celor direct confruntationale precum cele propuse de Tibi

Deja ai fost de acord cu doua dintre cererile formulate, cu care nu
esti de acord?

Mersi,
Tibi