[rosedu-general] [OSCDC] Propuneri de proiecte pentru studenți

Stefan Bucur stefan.bucur at gmail.com
Tue Feb 3 00:40:43 EET 2009

2009/2/2 Lucian Adrian Grijincu <lucian.grijincu at gmail.com>:
> Salut,
>
> În partea a doua a OSCDC îi vom lăsa pe studenți să lucreze la un
> proiect opensource.
> Până ieri eu, RD, AR și AB am avut deadline autoimpus să venim cu
> niște idei de proiect.
> După cum ne așteptam cu toții niciunul n-a venit cu nimic :D
> http://dev.rosedu.org/trac/rosedu/wiki/OSCDC/Organizare/IdeiProiect
>
> Momentan singurele idei sunt cele pe care le-am fătat eu prin Octombie
> anu trecut:
> * un merger de fișiere pentru Gnome
> * ceva gen tortoiseSVN plugin pentru Nautilus
> [...]

Ca o coincidenta, zilele acestea am lucrat la un proiectel de
construire a unui mic sistem Linux embedded from scratch, si mi s-a
parut o experienta fascinanta. Mi se pare ca ar avea o valoare
educativa destul de mare, pentru ca ar avea ocazia sa vada cum se
construieste un sistem si care e valoarea fiecarei componente.

Detalii legate de ce am facut:
 * construit un toolchain de crosscompiling, avand la baza uClibc (+
bonus fixat un bug in headere-le kernel-ului de 2.6.28 :| )
 * compilat un kernel minimal pentru o arhitectura embedded (in cazul
meu, Intel 486);
 * configurat si compilat busybox (optional se poate incerca si cu toybox)
 * creat un mic sistem de fisiere from scratch, pe care am pus
runtime-ul de uClibc, executabilul de busybox;
 * scris un mic script Bash pe post de init, care monteaza proc si
sys, si porneste o sesiune bash interactiva;
 * rulat convenabil in qemu, suntand bootloader-ul, folosind qemu
-kernel bzImage -initrd image.img -append "init=/dev/ram0 rw" :)

Pornind de la chestia asta, cred ca se poate imagina un proiect mai de
amploare care sa fie implementat (eventual in stagii) de catre
participanti.

My $0.02,
Stefan Bucur