[rosedu-general] Ubuntu Install Fest - ROSEdu LAN Party v2

Stefan Bucur stefan.bucur at gmail.com
Wed Sep 10 21:55:11 EEST 2008

2008/9/10 Vlad Dogaru <ddvlad at anaconda.cs.pub.ro>:

> Am încercat acum vreo doi ani. Factorii care mi-au intrat în cale:
>  * râşniţă proastă rău, pe care dura literally zile să compilez unele
> lucruri
>  * râşniţă care face multă căldură + practic imposibil să închid şi să
> reiau în primele faze + părinţi necunoscători ("Mai ieşi la aer", they
> said...) ==> LFS fail :-P
>
> Acum ambele aspecte au dispărut, dar a apărut unul nou: nu îmi permit să
> mă lispesc de partiţii/date/setări pe nicio maşină. Iar în maşină
> virtuală sigur nu e acelaşi lucru.

Dimpotriva, cred ca masina virtuala e cel mai potrivit loc unde sa faci un LFS:
 * abstractizeaza un hardware comun, care sa nu-ti stea in calea
eventualelor probleme cu kernel-ul
 * poti sa-i dai suspend si sa "mai iesi la aer" ;)
 * poti face snapshot-uri din cand in cand, pentru cazul in care
something really goes wrong (just like the LHC and stable black holes
:D), sau pt. cazul in care vrei sa faci experimente intr-o stare
curenta a sistemului.

> Still, LFS is worthy.

Pe de alta parte, din experienta mea de student de anul I care a
incercat asta, LFS-ul pt. o persoana cu cunostinte limitate de sisteme
de operare, arhitectura UNIX, compilatoare, etc, etc nu este decat un
"monkey see, monkey do". E enorm de multa informatie de explicat daca
vrei ca ei sa treaca printr-un LFS si sa si inteleaga ce au facut
acolo :)

De-abia acuma, in anul V, si dupa ce am trecut prin multe cursuri
apreciez cu adevarat imensa valoare educativa si de sinteza pe care ar
avea-o un LFS, daca l-as face *acum*.

Stefan Bucur