[rosedu-general] eLiberatica 2008 - Oferta speciala pentru organizatiile si asociatiile OS/FS din Romania

Tiberiu Turbureanu tiberiuturbureanu at gmail.com
Fri Jan 25 09:21:49 EET 2008

Salutare,

> Eu unul nu am fost niciodată fanul aspectelor ăstora ideologice. Dintre
> toate întrebările, una singură a sunat vag interesantă şi am căutat ce e
> Gobuntu. Din punctul meu de vedere, efort irosit din partea Canonical.
> Menţionez că la majoritatea întrebărilor nu ştiu să răspund.

Vlad, asta inseamna ca nu esti interesat neaparat de dezvoltarea de soft
liber ci mai degraba de soft, asa cum spui si tu. ROSEdu este despre
soft liber si asta vrea sa promoveze.

> Deci sunt o persoană ignorantă în privinţa asta. Nu aş lucra la
> Microsoft, dar nici nu aş refuza să scriu software prorpietar pentru o
> pâine. Mie îmi place doar să scriu programe. Dacă mi-ar spune un coleg
> de proiect să folosesc GPL în loc de BSD, aş face-o pentru că mi-a spus
> el, nu pentru că m-a impresionat cu argumentele.

Inseamna ca esti interesat exclusiv de munca si deciziile importante din
viata ta le lasi la latitudinea altora; duc concluzia asta din colo de
lumea softului liber si iti sugerez sa te informezi si in legatura cu
mediul in care lucrezi sau vei lucra si in legatura cu facilitatile, cu
sansele tale, etc.

Esti un baiat mult prea inteligent ca sa fii manipulat si sa te arzi mai
tarziu; incepe te rog sa-ti pui intrebari.

> Acum te întreb: pentru tine, ca pasionat, pentru RMS, ca ideolog înrăit,
> e de preferat să nu scriu FLOSS sau să scriu şi să îi ataşez aparent
> nepăsător o licenţă "free"? E clar că nu o să mă impresioneze niciodată
> argumentele pe care, obiectiv vorbind, le prezinţi cu o pasiune admirabilă.

Nu sunt inrait, Vlad, eu doar am inteles despre ce e vorba si am ales o
cale in lumea in care am intrat din liceu (cea a tehnologiei). Asa am
considerat eu ca e corect si promovez asta prin argumente.

Mi se pare perfect valid si apreciabil sa dezvolti soft liber si/sau
open desi nu cred ca intelegi motivul pentru care o faci. Voi continua
sa promovez intelegerea softului liber totusi in ROSEdu pentru ca o
organizatie de soft liber trebuie sa transmita un mesaj si acesta nu
poate fi "fiti educationali, indiferent de libertate".

Cred ca nu a fost chiar inutil turul meu de forta pe lista ROSEdu. Unii
dintre voi au acceptat sa cunoasca si alte laturi decat cele pragmatice.

Nu importa daca zici FLOSS, FOSS, FS, OSS, etc. uite un link
http://en.wikibooks.org/wiki/FLOSS_Concept_Booklet

> *Bănuiesc* că mulţi dintre noi gândim la fel. E fun, îl facem free (free
> as in do whatever with it, just please don't sell it), serveşte un scop
> (preponderent academic până acum; dacă ar rămâne aşa ar fi ideal).
> Licenţele pe care le folosim au fost scrise de oameni cu insight, şi
> asta e bine. Dar noi doar le folosim, nu avem de gând să scriem altele.

Cred ca ar trebui sa ganditi mai global si nu ca in unele state
comuniste, sa inchideti portile economiei ce duc catre exterior; din ce
inteleg eu, tu crezi ca e foarte bine ca facultatea se autosustine prin
ROSEdu; sunt de aceeasi parere si e formidabil ca se intampla asta, cu
un singur amendament: universitatile din Romania nu vor fi cu mult mai
castigate ca s-a ridicat din randul lor A&C din Poli Buc. si va ramane o
discrepanta.

Implicati cat mai multi oameni diferiti si din diverse colturi ale tarii
in proiectele voastre si veti vedea cat de constructiv si cat de bun va
iesi produsul unei carute de minti din Romania, in felul asta romanii
vor creste impreuna! :)

Daca cineva creaza probleme (asa zisii poisoners care saboteaza
dezvoltarea si implicit comunitatea fiind gigi-contra for a life-time) e
usor de dat un ban si veti deveni si mai puternici si cultura grupului
vostru se va distinge si mai mult.

> Vlad
>
> PS: Jocuri de strategie. Toate gratuite? Sau ai licenţe pentru cele
> comerciale? Just asking.

Nu joc jocuri proprietare si nu sunt dator nici unui dezvoltator
software pentru softurile pe care le folosesc in momentul de fata.

Incercati Battle for Wesnoth :) sau Free Civilization :) si.. apropo,
toate softurile sunt comerciale, dezvoltatorul gaseste tot timpul un
mijloc prin care sa castige ceva pe munca lui.

Tibi