[rosedu-general] eLiberatica 2008 - Oferta speciala pentru organizatiile si asociatiile OS/FS din Romania

Vlad Dogaru ddvlad at anaconda.cs.pub.ro
Thu Jan 24 15:13:27 EET 2008

Salut, Tibi,

tot respectul pentru energie şi insistenţă dar...

Tiberiu Turbureanu wrote:
> As vrea sa pun niste intrebari pentru membrii ROSEdu - pana la urma
> proiectele ROSEdu nu sunt doar educationale/academice, nu?
> Mentiunea este: intelegerea principiilor unui proiecte in care te
> implici sau a culturii unei comunitati in care intrii poate fi de multe
> ori salvatoare ca timp si energie, daca nu chiar the imperious right
> thing to do.
>
> 0. Este softul liber implicit gratuit? Impune FSF free software-ul
> freeware?
> 1. Care e scopul The Free Software Movement?
> [...]

Eu unul nu am fost niciodată fanul aspectelor ăstora ideologice. Dintre
toate întrebările, una singură a sunat vag interesantă şi am căutat ce e
Gobuntu. Din punctul meu de vedere, efort irosit din partea Canonical.
Menţionez că la majoritatea întrebărilor nu ştiu să răspund.

Deci sunt o persoană ignorantă în privinţa asta. Nu aş lucra la
Microsoft, dar nici nu aş refuza să scriu software prorpietar pentru o
pâine. Mie îmi place doar să scriu programe. Dacă mi-ar spune un coleg
de proiect să folosesc GPL în loc de BSD, aş face-o pentru că mi-a spus
el, nu pentru că m-a impresionat cu argumentele.

Acum te întreb: pentru tine, ca pasionat, pentru RMS, ca ideolog înrăit,
e de preferat să nu scriu FLOSS sau să scriu şi să îi ataşez aparent
nepăsător o licenţă "free"? E clar că nu o să mă impresioneze niciodată
argumentele pe care, obiectiv vorbind, le prezinţi cu o pasiune admirabilă.

*Bănuiesc* că mulţi dintre noi gândim la fel. E fun, îl facem free (free
as in do whatever with it, just please don't sell it), serveşte un scop
(preponderent academic până acum; dacă ar rămâne aşa ar fi ideal).
Licenţele pe care le folosim au fost scrise de oameni cu insight, şi
asta e bine. Dar noi doar le folosim, nu avem de gând să scriem altele.

Vlad

PS: Jocuri de strategie. Toate gratuite? Sau ai licenţe pentru cele
comerciale? Just asking.

--
There is nothing more dangerous than an
idea when it is the only one you have.