[rosedu-general] Ubuntu-ro n Politehnica!

Tiberiu Turbureanu tiberiuturbureanu at gmail.com
Sat Feb 2 11:12:45 EET 2008

1. Vlad si mie mi-a placut designul;

2. Nu va privesc de sus si apreciez ce ati realizat. Tot ce as vrea ar
fi sa fiti o comunitate FLOSS cu o constinta de sine si de motivele
pentru care lucrati in domeniu.

3. Nu fac parte din OSN. I-am dat ca exemplu negativ doar din
perspectiva licentei.

> GNU e vreun fel de for-profit organization şi nu ştiam eu? Am vazut şi
> eu polemica, dar, din moment ce RMS nu câştigă bani din faptul că GNU e
> pe buzele tuturor, nu ştiu de ce trebuie să facă atâtea valuri. Dacă
> foloseşti Linux, foloseşti GNU. E clar, sunt peste tot în paginile de
> manual. RMS e cumva pe moarte şi vrea recunoştinţă?

4.
- GNU nu e organizatie, e un sistem
- FSF e o fundatie care directioneaza fonduri catre proiectele de soft
incluse in sistemul GNU
- softul liber nu este non-profit
- RMS castiga bani _si_ pentru ca GNU e pe buzele tuturor,
intereseaza-te cat cere ca speaker intr-o conferinta, cauta sa vezi ca a
trait ani de-a randul vanzand soft liber si btw, are un simt comercial
bine dezvoltat
- RMS face valuri pentru ca oamenii tind sa tina sursele deschise pentru
ca sunt motivati doar de impactul pe care il are comunitatea in
dezvoltarea softului respectiv (astfel evoluand foarte mult) - adica de
efect, nu de partea etica, adica: ar trebui sa fi sincer cu utilizatorul
si sa nu ii ascunzi asa cum se practica in lumea softul proprietar
eventualele malwareuri (spyw, backdoor-uri, etc.)... (motivele etice
sunt mai numeroase si le-am mai enumerat); exemplu OSS (Open Sound
System si-a inchis softul; bineinteles ca a pierdut teren, dar asta tine
tot de efect :) )
- nu sunt adeptul principiilor sociale ale lui RMS ci doar ale celor
legate de softul liber si alaturi de el sunt atatia (nu e el Rambo
contra toti "nestiutiorii"); nu stiu daca e pe moarte :P

Hai sa nu ne grabim sa atacam si sa vedem cum putem lucra sa imbunatatim
starea actuala a ROSEdu (intotdeauna e loc de si mai bine, right?). Pana
la urma asta dorim cu totii, nu?

Tibi