[rosedu-general] Ubuntu-ro n Politehnica!

Vlad Dogaru ddvlad at anaconda.cs.pub.ro
Sat Feb 2 10:48:40 EET 2008

Tiberiu Turbureanu wrote:
> Andrei, ma bucur ca parerile mele sunt ascultate si considerate utile,
> iar motivul pentru care folosesc persoana a II-a este urmatorul:
>
> http://osn.ro/

Nice design.

> De prea multe ori gasesc comunitati care promoveaza FLOSS dar
> care confuzeaza publicul prin informare gresita:

Vorbeşti de parcă ai avea 80 de ani, nu 20. Şi nu contest experienţa ta,
dar nouă ne e foarte uşor să devenim reticenţi. Realizezi că ne priveşti
de sus, nu?

> [...]
> Source si Free Software, are scopul de a deveni identitatea romaneasca
> principala de promovare a acestor alternative"
>
> - pai "open software" nu stiu ce e... inventeaza ei, ok (eu am auzit
> doar de open source software)
> - pai open inseamna deschis si nu free/libre
> - pai gratuit in sensul definitiilor alea doua care tocmai! nu specifica
> nicaieri ca FLOSS ar trebui sa fie gratuit, pentru ca ar fi paranoic sa
> se specifice asa ceva si cu totii am fi artizanii unei mari utopii
> - pai da, identitatea romaneasca *principala* de promovare

Zău că nu înţeleg. Ne-ai dat linkul ăla ca răspuns. Asta înseamnă că
eşti parte a acelei mişcări sau că ai găsit un exemplu de oameni la fel
de neştiutori ca şi noi? Am citit mail-ul de câteva ori integral şi tot
nu am reuşit să înţeleg.

> [...]
> termeni ca Linux cand se refera la o distributie de GNU/Linux. Aici e o
> polemica internationala de proportii, nu vreau sa intru in ea; ideea
> este ca Linux e kernelul care a fost adoptat de proiectul GNU (care a
> avut si are drept scop crearea unui sistem de operare liber Unix-like,
> deci compatibil standardului POSIX) pentru ca Hurd a pornit ca un
> proiect genial care sa corecteze greseli din arhitectura Unix-ului, dar
> care nici pana azi nu a fost scos la lumina (intrati pe debian.org
> pentru o distributie in testing de GNU/Hurd).

GNU e vreun fel de for-profit organization şi nu ştiam eu? Am vazut şi
eu polemica, dar, din moment ce RMS nu câştigă bani din faptul că GNU e
pe buzele tuturor, nu ştiu de ce trebuie să facă atâtea valuri. Dacă
foloseşti Linux, foloseşti GNU. E clar, sunt peste tot în paginile de
manual. RMS e cumva pe moarte şi vrea recunoştinţă?

Vlad
--
There is nothing more dangerous than an
idea when it is the only one you have.