[rosedu-general] Ubuntu-ro n Politehnica!

Tiberiu Turbureanu tiberiuturbureanu at gmail.com
Fri Feb 1 23:42:55 EET 2008

> Eu sunt deja prea confuz tu tot vorbesti ba la persoana a doua,
> ba la prima persoana tu esti in cadrul evenimentelor astora sau nu?
> Vad ca tot expui niste pareri foarte interesante si utile, dar dupa
> incepi iar cu "voi".
>
> Andrei

Andrei, ma bucur ca parerile mele sunt ascultate si considerate utile,
iar motivul pentru care folosesc persoana a II-a este urmatorul:

http://osn.ro/

De ce e un link un raspuns? Pentru ca de foarte multe ori aici in
Romania, dar si in afara, oamenii se apuca sa implementeze idei
combinate cu altele pe care inca nu le-au inteles si nu s-au identificat
cu ele. De prea multe ori gasesc comunitati care promoveaza FLOSS dar
care confuzeaza publicul prin informare gresita:

"Ideea Open Software Network sau, in traducere libera, Reteaua
Programelor Libere, sau gratuite in sensul oferit de definitia Open
Source si Free Software, are scopul de a deveni identitatea romaneasca
principala de promovare a acestor alternative"

- pai "open software" nu stiu ce e... inventeaza ei, ok (eu am auzit
doar de open source software)
- pai open inseamna deschis si nu free/libre
- pai gratuit in sensul definitiilor alea doua care tocmai! nu specifica
nicaieri ca FLOSS ar trebui sa fie gratuit, pentru ca ar fi paranoic sa
se specifice asa ceva si cu totii am fi artizanii unei mari utopii
- pai da, identitatea romaneasca *principala* de promovare

Oamenii care incep sa puna in practica idei si sa licentieze eventual
produsul lor sub licenta FLOSS nu fac decat bine comunitatii si au toata
aprecierea mea dar daca nu ii intereseaza aspectele licentei, macar sa
nu mai promoveze aiurea! Pentru ca tot comunitatea are de pierdut si
afacerile care se pot dezvolta cu soft liber.
De asemenea, mustesc site-urile comunitatilor din Romania si afara de
termeni ca Linux cand se refera la o distributie de GNU/Linux. Aici e o
polemica internationala de proportii, nu vreau sa intru in ea; ideea
este ca Linux e kernelul care a fost adoptat de proiectul GNU (care a
avut si are drept scop crearea unui sistem de operare liber Unix-like,
deci compatibil standardului POSIX) pentru ca Hurd a pornit ca un
proiect genial care sa corecteze greseli din arhitectura Unix-ului, dar
care nici pana azi nu a fost scos la lumina (intrati pe debian.org
pentru o distributie in testing de GNU/Hurd). Bineinteles ca
distributiile actuale nu sunt doar rezultatul muncii dezvoltatorilor GNU
si a echipei condusa de Linus Torvalds si Alan Cox, dar partea de baza a
programelor care acopera kernelul este GNU 100%, asa cum se spune si pe
la USO.

In concluzie, imi doresc sa ma implic in proiectele ROSEdu care ma atrag,
ca orice membru al organizatiei, doar cand consider ca ele sunt
compliant cu definitiile FLOSS (daca nu GNU GPL/LGPL/FDL)
nemodificate :)

Tibi