[rosedu-general] Help Sun Microsystems

Vlad Dogaru ddvlad at anaconda.cs.pub.ro
Wed Dec 10 14:30:47 EET 2008

On Wed, 2008-12-10 at 14:19 +0200, Vlad Ureche wrote:
> Salut!
>

> Am observat ca in ultima vreme Sun au avut o gramada de probleme
> financiare si ma gandeam daca putem sa-i ajutam cu ceva, avand in
> vedere ca ei sunt intre printre putinele companii care au plecat de la
> comercial si au mers catre open-source... (de fapt nu imi vine in
> minte alta companie care sa fi facut asta) In plus cred ca ei sunt
> inca o forta in domeniul inovatiei in software (si hardware probabil,
> dar partea asta ma depaseste) Ca sa va amintesc cateva rezultate
> importante ale lor:
>       * Java

Go away! :-P

>       * Solaris cu:
>               * dtrace, care acum e implementat si in MacOSX, AIX, BSD
>                 si va ajunge si in Linux
>               * zfs, care nu prea are competitie in ceea ce priveste
>                 simplitatea in exploatare

Aşa mai vii de-acasă. Seriously, Sun au o imagine foarte bună pe scara
mea personală de valori (unde, bineînţeles, în vârf este Răzvan
Deaconescu).

>       * Openoffice
> Uitandu-ma pe site-ul lor am gasit urmatoarea pozitie: Campus
> Ambassador in Politehnica University Bucharest.
> (http://www.sun.com/corp_emp/search.cgi?req=GR0200106) si ma gandeam
> ca eu nu am timp sa ma ocup de asta, dar poate dintre voi e cineva
> care s-ar putea ocupa de promovarea produselor lor.

La asta nu mă bag.

> In alta ordine de idei, vi se pare util ca la USO sa se vorbeasca si
> despre Solaris? Daca nu are nimeni chef sa invete sa administreze un
> Solaris sunt dispus sa invat eu in timpul liber si sa scriu mici
> tutoriale pentru task-urile comune...

Dar asta mi se pare o idee foarte bună. În mod amuzant, s-a mai vorbit
recent despre OpenSolaris şi posibilitatea de a îl instala în facultate.
Nu o să ghiciţi cine: da, Decebal :-P

Bottom line: Solaris+USO==good, iar acum vreau să văd dacă vmware sau
virtualbox se înţeleg bine cu OpenSolaris (asta *după* cele 3 zile de
download -- regie is t3h sux0r).

> PS: Mai nou au postat niste cursuri de baza pt Solaris, gratuite, la
> adresa: https://learning.sun.com/solc/smartstart (aveti rabdare cu
> serverul ala, cred ca e un chinez care scrie de mana html-ul la
> fiecare request)

Tastatura mea plină de cafea te urăşte :-D

Vlad