[rosedu-general] Sarcini

Razvan Deaconescu razvan at anaconda.cs.pub.ro
Fri Apr 18 15:00:12 EEST 2008

Salut!

Da, titlul nu minte. Am o lista de sarcini/things to be done.

*Warning*: huge message below. Va rog sa cititi cat mai mult din el. Am
comasat cat mai multe informatii pentru a nu trimite mai multe mesaje.

Here we go:

1. Video conferinta proiecte de diploma

Am stabilit cu Andrei Cipu o sesiune de prezentari (video conference) a
proiectelor de diploma a studentilor de anul 5 (eventual putem face si
noi o prezentare despre ce lucram) pe 7 mai la ora 16:00. In prima faza
trebuie sa instalam/configuram VLVC[1] pe anaconda. Daca anaconda poate
sustine atunci il vom folosi si la conferinta video. Daca nu, o sa
gasesc alt server.

Luci, te poti ocupa tu de instalarea/configurarea/verificarea
functionalitatii VLVC? Deadline-ul ar trebui sa fie 1-3 mai ca sa avem
timp ulterior sa facem pregatirile pentru prezentare.

2. Ubuntu Install Fest

Cosmin (Dumitru) a venit cu o idee care imi surade in promovarea
ideii/comunitatilor open-source. O sesiune de install pentru Ubuntu
8.04[2] cu data de lansare 24 aprilie 2008. Ca sa nu mormai degeaba,
prezint mesajul lui Cosmin care descrie destul de bine ce ar trebui sa
se intample la acest Install Fest:

--
Ideea mea este urmatoarea:
Peste 8 zile se lanseaza ubuntu 8.04. M-am gandit ca ar fi un eveniment

Cateva observatii de la mine:
* evenimentul mi se pare foarte bun de realizat
* sala EG106 (sau EG405 sau EG306) poate fi folosita
* nu e nevoie doar de 2-3 ore; evenimentul se poate intinde pe o zi
intreaga

Daca vi se pare (si) voua o idee buna, va fi nevoie de un responsabil de
eveniment. Eu nu voi avea energia si timpul sa dirijez activitatea, doar
sa-mi folosesc autoritatea nestirbita :-D si intervin cu biciul acolo
unde este nevoie.

In afara de Cosmin care a venit cu ideea, o alta persoana careia i-am
cerut sfaturi si a avut numai idei bune este Mircea Bardac
(cs at mircea.bardac.net). Responsabilul de eveniment ar trebui sa aiba in
vedere consultanta celor doua persoane de mai sus.

Ce ar trebui facut (din ce am discutat si cu Mircea si Cosmin):
* gasit zi in care sa se realizeze install fest - cel mai bine ar fi in
we in care sunt multe sali libere; nu se va putea imediat dupa 24 -
multa lume pleaca; sugestia ar fi sa fie pe 3-4 mai sau pe 10-11 mai
* pentru organizarea salii etc. ma voi ocupa eu
* facuta publica initiativa, eventual o descriere, poate un mic logo -
pe liste de discutii, forumuri, eventual pe forumul de ACS[3]
* o idee buna ar fi contactarea celor de la Ubuntu despre
sfaturi/sponsorizari etc.
* trebuie implicati cati mai multi oameni care s-au lovit de tot soiul
de probleme de instalare (Cosmin, eu, Traian Basescu :-P) ... the more
the merrier
* baza va fi wiki-ul de la Ubuntu; in eventualul mesaj catre cei de la
Ubuntu se va preciza ca noi vom contribui prin acest Install Fest la
prezentarea diverselor bug-uri/probleme de instalare pe
wiki-urile/forum-urile de la Ubuntu
* evenimentul imi pare ca are un potential serios de promovare a ideilor
FOSS si a comunitatilor asociate

*this event needs a coordinator*

3. Tricouri ROSEdu/CS

Am discutat cu Razvan Rughinis. A vorbit si el cu Vlad Posea si toata
lumea este incantata de ideea unor tricouri cu CS. In mod cert ne putem
"combina" cu ei pentru crearea unor tricouri cu ROSEdu si CS.

Singurul aspect care mai trebuie dus la bun sfarsit este design-ul
tricourilor. Razvan Rughinis propune sa nu exista sigla CS pe fata, nici
macar in stanga fata ci pe maneca, fata alba si pe spate sigla completa
cu numele sau doar numele. Este doar o propunere.

Sigla/scrisul trebuie sa fie de o singura culoare.

Pentru un model se poate observa tricoul de la Stagii pe Bune[4]. O sa
fac rost in curand si de partea din spate.

Ca sa demaram cat mai repede actiunea si sa incheiem pana pe 15 mai, e
nevoie de o persoana care sa se ocupe de designul celor 2 tricouri. Mai
urgent ar fi cel de CS ca sa facem reclama si in catedra si sa demaram
actiunea de "colectare financiara". Pentru ROSEdu va fi foarte usor sa
cream tricouri.

*this project needs a designer*

4. Am fost contactat de tipul de la RoFreeSBIE (ultimul care a realizat
prezentarea la ROSDEV), care a venit cu propunerea unei cooperari
RoFreeSBIE/ROSEdu. Personal, sunt destul de incantat de o asemenea
colaborare. Chiar daca folosim mai mult Linux, nu cred ca ar trebui sa
avem ceva impotriva diversitatii din lumea FOSS (in cazul de fata
FreeBSD).

Mai jos gasiti conversatia dintre mine si Ovidiu:

---
On Fri, 2008-04-18 at 14:38 +0300, Dan Angelescu wrote:
> Buna ziua
>
> Ma numesc Angelescu Ovidiu si am reprezentat proiectul RoFreeSBIE la
> ROSDEV 2008.
> Mi s-a parut interesanta initiativa dvs de a pune pe picioare Grupul
> ROSEDU si va felicit pentru ea.
>
> Acum urmeaza "altele" :
>
> In urma prezentarii dvs m-am gandit la posibilitatea cooperarii intre
> RoFreeSBIE si ROSEDU.
> Ce parere aveti ?
> Astept raspunsul dvs si sper sa fiti de acord cu propunerea mea.

Va multumesc pentru mesaj.

Din partea noastra, am fost placut impresionati de efortul si
entuziasmul pe care l-ati depus in proiectul RoFreeSBIE. Ne bucura
initiativa pe care ati avut-o in dezvoltarea acestui proiect si, in
acelasi timp, initiativa colaborarii cu ROSEdu.

Da, perspectiva unei colaborari RoFreeSBIE/ROSEdu mi se foarte atractiva
si interesanta. Personal sunt incantat de o asemenea viitoare
colaborare.

Am trimis un e-mail membrilor comunitatii pentru a solicita si parerea
lor. Daca si ei sunt de acord atunci putem trece la pasul urmator:
discutarea perspectivelor si directiilor de colaborarare. Cum putem
comunica/conlucra/colabora pentru promovarea ideilor, proiectelor,
initiativelor si comunitatilor FOSS?

In acest moment foarte "timpuriu" al discutiei, care sunt directiile de
baza ale RoFreeSBIE si cum poate contribui comunitatea ROSEdu la
dezolvtarea, imbunatatirea si promovarea proiectului?

Razvan
---

Daca vi se pare o idee buna, putem trece la pasul urmator: discutarea
posibilitatilor de colaborare. Din nou, este nevoie de o persoana care
sa fie responsabila colaborarii cu RoFreeSBIE. Mi se pare o buna
oportunitate de colaborare si promovare a comunitatii ROSEdu.

Persoana care va conduce colaborarea cu RoFreeSBIE va trebui sa mentina
o legatura activa si sa transpuna nevoile RoFreeSBIE in cadrul
comunitatii ROSEdu. Altfel spus, trebuie sa actioneze ca un liant de
comunicare/colaborare/promovare intre cele doua comunitati/proiecte/etc.

Suportul meu va veni, daca este nevoie, in delegarea sarcinilor necesare
pentru activitatile ROSEdu in folosul RoFreeSBIE si invers.

*this collaboration needs a coordinator*

Cam astea sunt sarcinile.

Razvan

[1] http://www.vlvc.net/en-home.html
[2] https://wiki.ubuntu.com/HardyReleaseSchedule