[rosedu-general] Plan USO quest

Razvan Deaconescu razvand at cs.pub.ro
Wed Jul 25 19:00:47 EEST 2007


Salut!

Dupa cum am pomenit, am muncit pe branci cu Razvan Rughinis :-P si am 
pus la punct un set initial de specificatii si delegari de sarcini 
pentru realizarea USO quest.

Here we go!

Dupa cum s-a precizat, vom avea un fel de competitie organizata in jurul 
obtinerii de puncte si a unor premii la sfarsit pentru cei care se afla 
in top.

Punctele se obtin din trei surse:

1. 'question of the day' (intrebarea zilei): in fiecare zi va exista o 
intrebare (grila, cu un singur raspuns corect), la care fiecare student 
poate raspunde pentru a obtine 1p (un punct); nu am stabilit cu Razvan 
(nu ne-am gandit) daca vom puncta ulterioare incercari de raspuns 
corect; ma refer aici la un mecanism de punctare la modul:

  corect din prima:  1p
  corect din a doua: 0.5p
  corect din a treia incercare: 0.25p

va exista o intrebare pe fiecare zi a saptamanii

2. 'quest': exista un set de 30 de intrebari cu dificultate din ce in ce 
mai ridicata; numai dupa ce se raspunde la intrebarea n+1 se poate trece 
la intrebarea n+1

3. 'challenge' (provocare): fiecare poate provoca pe altcineva; in acel 
moment li se programeaza o 'confruntare'; aceasta confruntare inseamna 
un test de 5 intrebari cu timp limitat la care vor raspunde pentru 
obtinerea de puncte

Punctele se vor aduna si se va forma un clasament.

Acum partea de specificatii:

Toata lumea porneste de la un pool initial de 10 (poate chiar 20) de 
puncte. La acestea se vor cumula punctele obtine prin raspunsul la 
intrebarea zilei sau prin parcurgerea quest-ului.

Intrebarile de la 'intrebarea zilei' vor fi grila, cu 4 variante de 
raspuns, o singura varianta corecta.

La quest va exista o intrebare/situatie. Raspunsul va fi unul mai 
complex si va fi furnizat intr-un text box. Vor fi mai dificil de 
realizat aici intrebarile.

Conform nivelului din uso-quest (sau a punctajului, ramane sa ne 
gandim), se asociaza unul din 7 niveluri (toata lumea porneste de la 
nivelul 1).

Partea mai complexa este cu provocarea:

- se poate lansa o singura provocare pe zi
- se pot accepta oricate provocari
- se vor prezenta in ladder numarul de provocari acceptate/neacceptate 
si numarul de victorii/egaluri/infrangeri
- cand se accepta o provocare va urma o confruntare; confruntarea se 
rezuma la raspunsul la 5 intrebari (aceleasi pentru tine si pentru 
adversar) cu raspunsuri multiple
- in cadrul unei confruntari fiecare risca 3 puncte, astfel
	* in caz de pierdere, se pierd 3p
         * in caz de egalitate, nu se intampla nimic cu punctajul
         * in caz de victorie
             ** daca cel care a castigat are grad mai mic sau egal 
decat 		       cel care a pierdut, se castiga 3p
             ** daca cel care a castigat are grad mai mare decat cel 
care 	       a pierdut, se castiga (M - 1 - m) * 0.5p
             ** spus altfel, este dezavantajos sa provoci pe cineva de 
                           	       nivel mai mic
- evaluarea pentru intrebarile de la provocari (care pot fi cu raspuns 
multiplu) este urmatoarea:
     * 1/n pentru fiecare raspuns corect, unde n este numarul de 
raspunsuri corecte ale intrebarii
     * -0.25p pentru fiecare raspuns gresit
- provocarile se pot lansa intre orele 12:00 si 22:00 ale fiecarei zile; 
se pot accepta intre orele 12:00 si 24:00; o provocare care nu a fost 
acceptata va fi automat considerata ca neacceptata
- rularea provocarii va avea loc intre orele 12:00 si 24:00 ale zilei 
urmatoare; rezultatul provocarii va fi transmis in momentul in care 
ambii componenti vor rula provocarea (nu va fi nevoie de simultaneitate; 
li se vor oferi aceleasi intrebari si pot raspunde cand vor la ele in 
intervalul precizat)
- timpul unei provocari va fi limitat (5,10,15 minute - de discutat)
- daca un oponent nu a rulat provocarea va avea 0 puncte (si, destul de 
probabil, va pierde provocarea)

Ce specificatii avem despre realizarea proiectului:

- vrem sa existe un link in pagina cursului (Moodle) catre pagina cu 
question of the day/quest/challenge dar numai daca au fost 
autentificati; nu e nevoie doar sa nu fie link-ul vizibil dar sa nu se 
permita accesul direct la site (prin intermediul link-ului) daca 
utilizatorul respectiv nu a fost autentificat pe Moodle;
- intrebarile vor fi tinute intr-o baza de date (MySQL or smth)
- intr-o baza de date se vor regasi utilizatorii cu nivelul lor, 
punctajul, numarul total de provocari, etc.
- intrebarile din quest vor in niste pagini 1.php, 2.php, etc.; vor fi, 
insa accesibile, numai daca concurentul a ajuns pana la nivelul anterior 
(nu poate raspunde la intrebarea nivelului n+1 daca nu a raspuns la 
intrebarea de pe nivelul n); avem doua alternative:
       * folosim o codificare a numelui individului si a numarului 
intrebarii (un hash) care sa fie folosita ca parola pentru accesarea 
intrebarii pe nivelul ulterior
       * (eu acum m-am gandit si prefer asta) generam dinamic o pagina 
pentru link-ul catre quest al concurentului autentificat; aceasta pagina 
ii va dispune exact intrebarea la care acesta a ajuns in quest (se 
retine nivelul curent din quest in baza de date)
- vrem sa folosim contul de utilizator si parola din baza de date Moodle 
(ca sa fie usor de gestionat); intr-o alta baza de date vom retine 
informatiile de care avem noi nevoie: puncte, nivel curent, statistica 
provocari

OK, cum am impartit la o prima analiza sarcinile pentru realizarea USO 
quest:

- moodle digger: o persoana care se va ocupa de studierea Moodle si de 
modulele acestuia; are ca scop final modalitatea de integrare a Moodle 
cu wiki si php si realizarea acelui link catre site care necesita 
autentificare pe moodle; afisare automata a paginii asociate din quest
- mysql importer: o persoana care se va ocupa de translatarea 
intrebarilor (vor intr-un format bine precizat) in baza de date
- mysql designer: o persoana care sa proiecteze baza de date proprie
- uso quest ruler: o persoana care se va ocupa de mecanismul de afisare 
a paginii de quest si a modului in care se va verifica raspunsul, etc.
- challange masters: doua persoane (care se cunosc si lucreza bine in 
echipe) care sa se ocupe de proiectarea si implementarea modulului care 
se va ocupa de provocari: lansare, acceptare, rulare, etc.

Scuze pentru e-mail-ul lung, dar au fost multe de zis si sper ca nu am 
uitat nimic.

Razvan, daca mai e ceva, mai discutam maine. Din pacate, e posibil ca eu 
sa nu ajung maine, dar se ocupa Razvan de voi (bate-i bine :-D).

In alta ordine de idei, nu exista nici o constrangere pentru care 
discutai de maine sa nu aiba loc intr-un cadru informal (la o bere sau 
ceva). Ramane de vazut maine.

Toate bune,
Razvan



More information about the rosedu-general mailing list