[rosedu-general] Plan USO quest

Vlad Dogaru ddvlad at anaconda.cs.pub.ro
Thu Jul 26 10:43:13 EEST 2007


Razvan Deaconescu wrote:
> Partea mai complexa este cu provocarea:
> 
> - se poate lansa o singura provocare pe zi
> - se pot accepta oricate provocari
> - se vor prezenta in ladder numarul de provocari acceptate/neacceptate 
> si numarul de victorii/egaluri/infrangeri
> - cand se accepta o provocare va urma o confruntare; confruntarea se 
> rezuma la raspunsul la 5 intrebari (aceleasi pentru tine si pentru 
> adversar) cu raspunsuri multiple
> - in cadrul unei confruntari fiecare risca 3 puncte, astfel
> 	* in caz de pierdere, se pierd 3p
>          * in caz de egalitate, nu se intampla nimic cu punctajul
>          * in caz de victorie
>              ** daca cel care a castigat are grad mai mic sau egal 
> decat 		       cel care a pierdut, se castiga 3p
>              ** daca cel care a castigat are grad mai mare decat cel 
> care 	       a pierdut, se castiga (M - 1 - m) * 0.5p
>              ** spus altfel, este dezavantajos sa provoci pe cineva de 
>                            	       nivel mai mic

Nu stiu daca am inteles:
* nivel M=7 castiga in fata nivel m=1 => (7-1-1) * 0.5 = 2.5
* nivel M=7 castiga in fata nivel m=2 => (7-1-2) * 0.5 = 2
Deci ar fi mai avantajos sa bati pe unul de nivel 1 decat pe unul de 
nivel 2? Nu prea e corect.

Daca am inteles gresit, am putea folosi formula:
	P = 3 - (M-m) * 0.5
Cand M == m => P = 3
M > m => P < 3 (iar cand M=7 si m=1 => P = 0)
M < m => P > 3
  ^ asta reprezinta faptul ca atunci cand bati pe cineva de nivel mai 
mare primesti mai multe puncte cu cat el e mai mare. Chiar daca e 
impotriva la ceea ce ai propus initial, sa gandim: daca ajung 2-3 cu 
nivel peste ceilalti, ar trebui sa ii incurajam pe cei mai mici sa ii 
provoace, primind mai multe puncte in cazul unei victorii, putand astfel 
sa `relanseze competitia' (da, m-am uitat la meci aseara :-P)

Pe de alta parte, aia 2-3, desi ar primi mai putine puncte batandu-se cu 
cei mai mici, ar trebui sa fie cumva obligati sa faca asta: un mecanism 
`spread the love' -- nu ai voie sa provoci aceleasi persoane mereu; 
astfel ar fi incurajati studentii sa se cunoasca intre ei etc. Stiu ca 
noua ne-ar fi prins bine si aspectul asta :-)

> - evaluarea pentru intrebarile de la provocari (care pot fi cu raspuns 
> multiplu) este urmatoarea:
>      * 1/n pentru fiecare raspuns corect, unde n este numarul de 
> raspunsuri corecte ale intrebarii
>      * -0.25p pentru fiecare raspuns gresit
> - provocarile se pot lansa intre orele 12:00 si 22:00 ale fiecarei zile; 
> se pot accepta intre orele 12:00 si 24:00; o provocare care nu a fost 
> acceptata va fi automat considerata ca neacceptata
> - rularea provocarii va avea loc intre orele 12:00 si 24:00 ale zilei 
> urmatoare; rezultatul provocarii va fi transmis in momentul in care 
> ambii componenti vor rula provocarea (nu va fi nevoie de simultaneitate; 
> li se vor oferi aceleasi intrebari si pot raspunde cand vor la ele in 
> intervalul precizat)

Nu reusesc sa vad scopul restricitei orare, din moment ce totul merge 
automat. Pe de o parte, probabil v-ati gandit sa incurajati orele 
normale si suficiente de somn, dar eu stiu sigur ca as fi bombanit la 
programul asta -- probabil as fi vrut sa rezolv un quest cand ma 
trezesc, inaintea orelor de la 8. Why not 0700 - 0000?

> - timpul unei provocari va fi limitat (5,10,15 minute - de discutat)
> - daca un oponent nu a rulat provocarea va avea 0 puncte (si, destul de 
> probabil, va pierde provocarea)
> 
> Ce specificatii avem despre realizarea proiectului:
> 
> - vrem sa existe un link in pagina cursului (Moodle) catre pagina cu 
> question of the day/quest/challenge dar numai daca au fost 
> autentificati; nu e nevoie doar sa nu fie link-ul vizibil dar sa nu se 
> permita accesul direct la site (prin intermediul link-ului) daca 
> utilizatorul respectiv nu a fost autentificat pe Moodle;
> - intrebarile vor fi tinute intr-o baza de date (MySQL or smth)
> - intr-o baza de date se vor regasi utilizatorii cu nivelul lor, 
> punctajul, numarul total de provocari, etc.
> - intrebarile din quest vor in niste pagini 1.php, 2.php, etc.; vor fi, 
> insa accesibile, numai daca concurentul a ajuns pana la nivelul anterior 
> (nu poate raspunde la intrebarea nivelului n+1 daca nu a raspuns la 
> intrebarea de pe nivelul n); avem doua alternative:
>        * folosim o codificare a numelui individului si a numarului 
> intrebarii (un hash) care sa fie folosita ca parola pentru accesarea 
> intrebarii pe nivelul ulterior
>        * (eu acum m-am gandit si prefer asta) generam dinamic o pagina 
> pentru link-ul catre quest al concurentului autentificat; aceasta pagina 
> ii va dispune exact intrebarea la care acesta a ajuns in quest (se 
> retine nivelul curent din quest in baza de date)
> - vrem sa folosim contul de utilizator si parola din baza de date Moodle 
> (ca sa fie usor de gestionat); intr-o alta baza de date vom retine 
> informatiile de care avem noi nevoie: puncte, nivel curent, statistica 
> provocari
> 
> OK, cum am impartit la o prima analiza sarcinile pentru realizarea USO 
> quest:
> 
> - moodle digger: o persoana care se va ocupa de studierea Moodle si de 
> modulele acestuia; are ca scop final modalitatea de integrare a Moodle 
> cu wiki si php si realizarea acelui link catre site care necesita 
> autentificare pe moodle; afisare automata a paginii asociate din quest
> - mysql importer: o persoana care se va ocupa de translatarea 
> intrebarilor (vor intr-un format bine precizat) in baza de date

Nu ar fi mai bine (desi mult mai mult de munca) sa facem un fel de 
interfata administrativa? Un grup restrans (noi) sa poata propune 
intrebari si un grup si mai restrans (voi) sa le valideze?

> - mysql designer: o persoana care sa proiecteze baza de date proprie
> - uso quest ruler: o persoana care se va ocupa de mecanismul de afisare 
> a paginii de quest si a modului in care se va verifica raspunsul, etc.
> - challange masters: doua persoane (care se cunosc si lucreza bine in 
> echipe) care sa se ocupe de proiectarea si implementarea modulului care 
> se va ocupa de provocari: lansare, acceptare, rulare, etc.

Mie mi se pare o idee buna, care ar putea fi extinsa ca modul Moodle si 
pentru alte cursuri. Problema este ca nu ar avea cine sa scrie intrebari 
la majoritatea celorlalte cursuri -- profesorii nu cred ca si-ar da 
interesul.

Overall, o idee foarte buna dupa parerea mea.

Vlad

PS: Am presupus ca e o discutie libera si am disecat lucrurile pe 
alocuri. Feel free to ignore me :-)
-- 
What we've learned since Djikstra's ``Goto considered harmful'' is that
stupidity (if you'll pardon the loaded word) transcends any language
feature.  Take away goto, take away pointers, take away type hacking,
take it all away until you've got Java, and you still get
poorly-factored programs with fuzzy concepts, poor maintainability, and
poor everything-else.
			-- user jerf on reddit



More information about the rosedu-general mailing list