[dnd] Sesiune 08.08.2012 and the Future

Lucian Mogoșanu lucian.mogosanu at gmail.com
Wed Aug 8 11:05:51 EEST 2012

On Tue, Aug 07, 2012 at 09:50:58AM +0200, Andrei Buhaiu wrote:

> And to it I say nay. Încă n-am apucat să-l testez, dar am folosit army
> builder-ul de la ei și nu am fost nespus de mulțumit cu mai nimic de
> prin el. Regula de aur e că va trebuie să fie open source, preferabil
> GPL, ca în caz de urgență să ne tragem noi un server și gata.

Agreed. Eu unul am fost suficient de dezamăgit de experiența cu Wizards
și nu vreau să mai ajung în situația în care ownerii taie din
feature-uri că așa îi apucă pe ei. Dacă nu-i ceva open source, cam astea
sunt așteptările.

> I also like Warhammer 40k Roleplay. Lucian and Eugen also like Fallout
> Roleplay. Lucian also likes Star Trek Roleplay, I presume.
>
> Nu mi se pare deloc o idee bună să alegem un univers "predefined" al
> căruia doar unii dintre noi să-i fie fani. Modifică foarte mult nivelul
> de implicare asta.

Personal aș gusta foarte mult un univers gen Final Fantasy, care combină
magie și tehnologie. Cu mențiunea că ar trebui să fie *foarte bine*
construit în așa fel încât să pară cât de cât legit ce se întâmplă pe
acolo (poveste, rase, clase etc.).

Ca sistem propriu-zis de joc ar părea o idee bună GURPS [1][2], pe care
se bazează oarecum sistemul de joc din Fallout. Cu toate astea e destul
de generic (see, it has „Generic” in its name) încât să putem construi
ceva univers propriu peste fără prea multe probleme.

În ceea ce privește OpenRPG plus GURPS, par a exista via Google destul
de multe resurse [3][4], întrebarea fiind cât de bine merg și în ce
măsură le-am putea folosi noi.

Lucian

[1]: http://en.wikipedia.org/wiki/GURPS
[2]: http://www.sjgames.com/gurps/