[dexonline] Despre tichetele propuse pentru CDL v5 2012

Catalin Francu cata at francu.com
Fri Feb 24 09:31:33 EET 2012

Salut Mihai,

Probabil pentru #257 ar merita colaborat cu un grafician, măcar într-o fază
secundară. Dacă credeți că vă ajută mai mult alt limbaj, eu sunt în
principiu de acord cu un site de la zero. Trebuie să vedem unde se face
integrarea -- probabil la nivelul bazei de date, dacă o folosim pe aceeași,
ceea ce înseamnă că trebuie să gândim un mecanism de colaborare ca
viitoarele schimbări de schemă să nu afecteze site-ul de jocuri.

Un crawler de texte românești ar fi util pentru multe, multe alte motive,
deci dacă cumva vă atrage așa ceva, ne-ați face un mare bine. Cele mai mari
utilizări sunt:

- Exemple pentru cuvinte (fraze decupate, posibil cu intervenție umană
pentru a le alege pe cele mai bune/artistice/clare etc.)
- Statistici despre distribuția diacriticelor (în contextul abcdXefgh, X
are șanse de 90% să fie S, nu Ș) --> putem oferi o pagină de adăugat
diacritice în text
- Depistarea cuvintelor nedefinite în DEX online (dar care apar suficient
de des pe Internet) --> le putem semnala unor colaboratori lingviști pentru
definire.

Dacă vreți să promovați unele tichete sau altele, asta vă las pe voi să
alegeți. Trebuie să fie distractiv pentru studenți, în primul rând.

Cătălin