[dexonline] Despre tichetele propuse pentru CDL v5 2012

Mihai Barbulescu b12mihai at gmail.com
Fri Feb 24 20:50:04 EET 2012

2012/2/24 Catalin Francu <cata at francu.com>:
> Salut Mihai,

Mulțumesc pentru răspuns.

> Probabil pentru #257 ar merita colaborat cu un grafician, măcar într-o fază
> secundară. Dacă credeți că vă ajută mai mult alt limbaj, eu sunt în
> principiu de acord cu un site de la zero. Trebuie să vedem unde se face
> integrarea -- probabil la nivelul bazei de date, dacă o folosim pe aceeași,
> ceea ce înseamnă că trebuie să gândim un mecanism de colaborare ca
> viitoarele schimbări de schemă să nu afecteze site-ul de jocuri.

Cred că cea mai bună soluție este să discut cu studenții în primul
rând dacă ar fi de acord să muncim de la 0 cu tehnologii care le sunt
familiare și dacă vor să se avânte la un proiect mai ambițios în care
contează mult ideile și imaginația.

> [...]
> deci dacă cumva vă atrage așa ceva, ne-ați face un mare bine. Cele mai mari
> utilizări sunt:
>
> - Exemple pentru cuvinte (fraze decupate, posibil cu intervenție umană
> pentru a le alege pe cele mai bune/artistice/clare etc.)
> - Statistici despre distribuția diacriticelor (în contextul abcdXefgh, X are
> șanse de 90% să fie S, nu Ș) --> putem oferi o pagină de adăugat diacritice
> în text
> - Depistarea cuvintelor nedefinite în DEX online (dar care apar suficient de
> des pe Internet) --> le putem semnala unor colaboratori lingviști pentru

Ăsta e chiar un proiect ambițios, am să îl includ în prezentare. Pari
să îi dai cea mai mare importanță. Nu știu, aici chiar am avea nevoie
de ceva ajutor, nu știu cât de utilă este descrierea de la  #243 [1]

> Dacă vreți să promovați unele tichete sau altele, asta vă las pe voi să
> alegeți. Trebuie să fie distractiv pentru studenți, în primul rând.

Am să includ și tichetul #243 ca task propus și, da, voi discuta cu ei
să vedem ce li se pare fezabil, distractiv și care, sper, să îi
motiveze. Sper să aleagă unul la care să lucreze în echipă și pe care
să-l finalizeze.

[1] http://wiki.dexonline.ro/ticket/243

--
Cu stimă,
Mihai Bărbulescu

--
Fiecare are scopul lui in lumea asta nebuna