[dexonline] Eroare MySQL la instalare dexonline - nu radeti de mine

Mihai Barbulescu b12mihai at gmail.com
Thu Feb 9 01:24:12 EET 2012

Salut,

Am vazut ca s-a mai discutat urmatoarea situatie la un pas din
instalare (cand se da mysql -u root  -p si se scrie create function
dist2 returns integer soname "sql-functions.so";) ... eroarea despre
care e vorba este

ERROR 1126 (HY000): Can't open shared library 'sql-functions.so'
(errno: 22 /usr/lib/mysql/plugin/sql-functions.so: failed to map
segment from shared object: Permission denied). I tried running mysql
as root but failed

Pe langa configurarile apache trecute pe site acolo (cu enable rewrite
module al Apache si altele) am observat ca mai trebuie umblat in
apparmor. Par sa fie doua solutii, pentru mine a mers 1. :

1. Se adauga linia  -- /usr/lib/mysql/plugin/* rm,  -- in fisierul
/etc/apparmor.d/usr.sbin.mysqld (desi cred ca e rw in loc de rm,dar am
pus cu rm, asa cum am gasit aici [1])
2. /etc/init.d/apparmor stop [2]

Las acest mail aici ca in caz ca cineva la instalare va avea aceasta
eroare sa stie ca s-a mai discutat despre ea si aici [3] dar ca nu e
suficient

[1] http://forums.mysql.com/read.php?117,298997,300655#msg-300655
[2] http://forums.mysql.com/read.php?117,298997,299641#msg-299641
[3] http://lists.rosedu.org/pipermail/dexonline/2011-February/000006.html

Apropo, dupa ce am dat php migration.php am primit urmatorul mesaj:

mihai at blackhole:/var/www/DEXonline/tools$ php migration.php
Current schema version is <00064>
../patches/00065.sql -- executing with MySQL
PHP Fatal error:  Uncaught exception 'PDOException' with message
'SQLSTATE[42S01]: Base table or view already exists: 1050 Table
'RandomWord' already exists' in /var/www/DEXonline/phplib/db.php:22
Stack trace:
#0 /var/www/DEXonline/phplib/db.php(22): PDO->query('CREATE TABLE `R...', 4)
#1 /var/www/DEXonline/phplib/db.php(101): db_execute('CREATE TABLE `R...')
#2 /var/www/DEXonline/tools/migration.php(72):
db_executeSqlFile('../patches/0006...')
#3 /var/www/DEXonline/tools/migration.php(40):
runPatch('../patches/0006...', false)
#4 {main}
  thrown in /var/www/DEXonline/phplib/db.php on line 22

Site-ul local imi merge foarte bine in acest moment, dar as vrea sa
stiu ce vrea sa insemne acea PHP Fatal error ca nu m-am prins :(

Si inca o intrebare "organizatorica" pentru CDL-ul din acest semestru:
lucrez cu studentii noi cu git sau cu svn ? (ma gandesc ca daca au
conturi de github ii trimit la git mai bine)

--
Cu stimă,
Mihai Bărbulescu

--
Fiecare are scopul lui in lumea asta nebuna