[wouso-dev] Achievements

Razvan Deaconescu razvan at rosedu.org
Fri Aug 8 17:19:36 EEST 2014

Iulian Radu <iulian.radu67 at gmail.com> writes:
> Aceste skill-uri pot fi folosite de orice jucator ce apartine acelei
> clase? Ar trebui sa afecteze o singura persoana sau pe mai multe?

În general ar trebui să fie specifice unei clase/rase. Dar, după cum am
spus, aș pune două interfețe diferite:
1. Una pentru a crea un skill și a spune ce modifică.
2. A doua pentru a activa un skill pentru un anumit grup de
participanți: toți, un grup, o clasă, o rasă.

Există și posibilitatea unei a treia interfețe care "acordă"
skill-ul. Sau se poate tot din prima interfață să se spună când un skill
ajunge la posesor.

Și încă o dată: există diferențe între implementarea generică, din
engine de a avea skill-uri în joc și de instanța specifică pentru anul 1
cu trei serii etc. Ar trebui ca suportul de skill-uri să fie acolo și
apoi să fie personalizat pentru fiecare instanță în parte; în cazul
nostru pentru anul 1. E foarte util să avem această separație ca să
putem folosi engine-ul și la alte materii sau în alte situații.

> Nu sunt 100% sigur daca va ganditi la acelasi tip de skill-uri la care ma
> gandesc eu si de aceea as avea urmatoarea propunere. Sa existe skill-uri,
> specifice fiecarei clase/rase (CA, CB, CC), care sa afecteze toti membrii
> altei clase.

La nivelul instanței specifice de WoUSO cam asta ar fi. Pentru început
cred că vor fi skill-uri pe rase (CA, CB, CC) apoi pe clase (fiecare
grupă) ca să vedem dacă sunt echilibrate.

> Acestea pot fi obtinute in urma unui efort al intregii clase si anume o
> combinatie intre castigarea unui anumit numar de challenge-uri,
> cumpararea/folosirea unui anumit numar de spell-uri etc. In general,
> conditii ce necesita efortul a cat mai multi jucatori ai unei rase (war
> effort, teamwork).

Exact. Ar trebui să fie definită în interfața 1, de creare a skill-ului
și modul în care acel skill e dobândit.

> In urma indeplinirii conditiilor, acestea se vor aplica automat sau vor
> putea fi aplicate de un membru al clasei (cel cu mai multe puncte/cel ce a
> contribuit cel mai mult/ales in urma unui vot) asupra alteia, la alegere.

Corect. Și trebuie să apară în interfața aferentă utilizatorului faptul
că are acest skill.

Și, ca să revin la ideea inițială, ar trebui să existe o clasă generică
Modifier sau ceva din care se derivă Skill, Artifact, Spell și
Achivement.