[wouso-dev] Achievements

Razvan Deaconescu razvan at rosedu.org
Tue Aug 5 10:30:43 EEST 2014

Laura Vasilescu <laura at linux.com> writes:

> Cred că a existat la un moment dat ideea de arteface disponibile în
> funcție de rasă (adică de serie) care să dea super puteri specifice.

Acelea nu ar trebui să fie artefacte, ci abilități. Pe scurt, din
punctul meu de vedere, există următorii modificatori:

* Reacunoașteri (Achievements): ai realizat ceva primești un soi de insignă. E impropriu
  spus modificator pentru că nu modifică nimic. E doar o insignă să
  arate bine.

* Artefacte (Artifacts): obținut în urma realizării ceva, dat de administratori,
  găsit, cumpărat etc. Este un item permanent și are efect de
  modificator. Teoretic ar putea fi
  vândut/schimbat/furat/pierdut/distrus, caz în care nu-l mai ai și deci
  nu mai ai modificatori aferenți.

* Abilități (Skills): țin de personajul pe care îl ai. În momentul în
  care ai ajuns la un nivel sau ai dobândit experiență sau ai fost
  binecuvântat de cineva, ai aceste abilități. Sunt permanente și nu pot
  fi pierdute sau altceva, țin de personaj.

* Vrăji (spells): sunt modificatori temporari. Un alt jucător (poate
  chiar tu) sau un NPC (Non Playable Character) sau administratorul dă
  pe tine o vrajă (cast a spell) și ai, pe durata vrăjii, noi
  modificatori.

Acum că mă gândesc mai bine, ținând cont de Diablo 3 (pe care l-am jucat
recent), oricare dintre modificatori poate fi class-based. Inclusiv
artefactele (items).

Așa că, Iulian, are sens faza aceea cu grupul, dar nu cred că interfața
e cea mai potrivită. Motivul este că e posibil ca un modificator să
afecteze mai multe grupuri.

Ergo, propunerea mea este:

* Crearea unui modificator (de orice fel) nu presupune alegerea unui
  grup și atunci, în mod implicit, poate fi dat pe orice persoană a
  oricărui grup.

* O altă interfață permite adăugarea de constrângeri pe modificator și
  să spună că doar anumite grupuri îl pot folosi. Și asta permite să fie
  mai multe, nu unul singur; ca să avem flexibilitate.

Ce părere aveți?