[wouso-dev] Abordare security features

Vicentiu Ciorbaru cvicentiu at gmail.com
Sat Sep 15 18:05:52 EEST 2012

2012/9/15 Alex Eftimie <alex at eftimie.ro>

> Salut Vicențiu,

Salut,

> De principiu sună ok. Dacă am înțeles bine, se analizează timpii, iar
> un membru Staff decide dacă să facă o penalizare - apăsând un buton,
> se aplică o formulă negativă.

Nu chiar. Ceea ce vreau să spun este că sistemul analizeaza el timpii si
daca observa ca au fost foarte mici, crește probabilitatea de fraudă a
jucatorului atomat. Un Staff poate vedea probabilitatilor
jucătorilor. Probabilitatea în sine nu are un efect negativ asura
jucătorului. Acestea au rolul de a-i sublinia pe userii ce trebuie urmăriți
mai îndeaproape. Astfel Staff-ul știe unde să se uite mai atent (să
analizeze o listă a provocărilor, o listă a spelurilor date etc.) Un om e
în stare să-și dea seama destul de  ușor (zic eu) dacă cineva încearcă să
umfle punctajul altui jucător.

> Îmi place că soluția se dorește să se aplice global în joc, dar nu
> înțeleg la ce te referi prin date de securitate, pentru că, din
> punctul meu de vedere, aceste date, de pe urma cărora tragi
> concluziile sunt destul de personalizate per joc.

După cum am menționat mai sus: se pot urmări spelurile date, qotd jucat
pentru a afla răspunsul corect și apoi jucat de catre jucătorul destinat să
câstige etc. Analizând toate acțiunile în ansamblu se poate crește
certitudinea că un jucător trișează.

> Poți te rog exemplifica coloanele modelului/tabelei de date de securitate?

Ca să fiu mai specific, ma gândesc la următoarea structura a tabelelor:

Formule - ce acțiuni duc la creșterea probabilității de fraudă. (Foarte
asemănător cu condițiile în care se primesc achievement-uri)
Penalizări - tabel ce contine actiuni ce au dus la penalizare, valoarea
penalizarii. Se poate face o sumă pe toate rândurile unui utilizator și se
obtine penalizarea (probabilitatea) totală. Staff-ul vede acest total și
investighează.

Penalizările pot avea anumite id-uri (exemplu challenge-lost-on-purpose ->
penalizare 2%). (Iarăși seamănă foarte mult cu achievementurile i guess)
Formulele reprezintă efectiv valoarea penalizării. În cazul de mai sus 2%.

Sper că e mai clar acum. :)

Crits / comments welcomed.
Vicențiu