[webdev] Ajutor Interviuri WebDev

Dan Filimon dfilimon at rosedu.org
Mon Jan 30 21:04:59 EET 2012

Salut tuturor!

Am povestit fiecăruia mai bine sau mai prost despre ce e vorba cu
interviurile, pentru ce sunt și de ce le facem (deși cred că mai
prost, în special la primele telefoane ;).

WebDev e un curs ROSEdu nou pe care am început să-l organizăm de prin
noiembrie la sugestia lui Gabi Voicu. El a venit cu observația că la
noi în facultate, nimeni nu învață cum să dezvolte aplicații Web
(decât poate printr-un curs la C5 în semestrul 2).

Noi nu știm Web. Și asta e inacceptabil.
În condițiile în care 90% din startupuri oferă servicii Web și cele
mai mari companii de software din lume operează pe Web și absolut
orice companie de software oferă servicii Web într-un fel sau altul,
cred că e clar că Web-ul e vital.

Scopul acestui curs e să începem cu un student (să zicem de anul 2,
dar nu neapărat) care știe să programeze deja. A lucrat la niște
aplicații pe desktop, știe principiile programării. A văzut cum arată
câteva limbaje de programare. Știe cum să-și organizeze cât de cât
codul și cum trebuie să lucreze cu un proiect.
După 9 săptămâni în care facem câte un curs despre fiecare aspect
important al programării Web, exemplificând pe o aplicație "reală",
urmează două săptămâni cu HackDay-uri. Atunci studenții vor putea să
lucreze chiar ei la un proiect în echipe ajutați de un mentor și să-și
dezvolte propriile lor mini-aplicații.
Obiectivul nostru e ca după acest curs, un student să știe ce intră
într-o aplicație Web și să afle mai multe despre ce-l interesează. Să
poată să obțină un stagiu la o companie care face programare Web.

Vom avea în jur de 7 prezentatori diferiți de la diferite companii
care vor face cursurile cât mai interactive și accesibile. Sunt oameni
tineri și entuziaști care se oferă să ne ajute. Ei au de gândit
prezentările cu cel puțin câteva săptămâni înainte de curs ca să ne
putem asigura că totul e coerent.
Cred că cel mai rău lucru, ca prezentator, ar fi să vezi că te-ai
chinuit atât pentru prezentare (pentru că da, vrem să iasă cât mai
bine posibil) și că studenții care participă dorm la curs. Sau, că și
mai rău, nu vin deloc.
Ăsta e unul dintre motivele pentru care facem un curs și nu o serie de
workshopuri cum voiam inițial – vrem să avem o rată de retenție cât
mai aproape de 100%.

Avem 20 de locuri în sală. Eu mă aștept să se înscrie cel puțin 40 de
persoane. Îi vom mai filtra din formularul de înscrieri, dar va fi
multă lume.

Noi, toți intervievatorii suntem responsabili ca studenții pe care-i
alegem să fie motivați, entuziaști și să aibă cunoștințele tehnice pe
care prezentatorii le consideră minime.
De noi depinde într-o mare măsură succesul acestui curs! Trebuie să
alegem cu grijă fiindcă nu vrem oameni care să nu știe să programeze
deloc, dar nu vrem nici oameni care și-au scris propriul framework
pentru Ruby. Vrem ca studenții care participă să aibă ce învăța și să
vrea să o facă.

În funcție de câți oameni se înscriu, vom organiza interviurile în
primele două săptămâni de școală (ar fi super dacă am termina până pe
în a două vineri!). Perioadele sunt: 13-17 februarie și 20-24
februarie.
- Un interviu va dura 30 de minute (cu tot cu venitul/plecatul
candidatului în sală, întrebările pe care le-ar mai avea și scrierea
feedback-ului).
- Vor fi doi intervievatori și unul dintre ei se va ocupa în principal
de întrebări în timp ce celălalt în principal va nota observații (dar,
rolurile nu sunt bătute-n cui).
- Cu cel puțin 5 minute înainte de expirarea timpului, interviul
trebuie să se încheie pentru a avea timp suficient pentru ca cei doi
să se pună de acord asupra feedback-ului.
- Vom avea pregătite liste cu întrebări și formulare de feedback
pentru evaluarea candidaților.
- Fiți obiectivi și spuneți-ne dacă cunoașteți candidatul pe care-l
intervievați. Vom reprograma interviul așa încât să nu existe vreo
suspiciune de favoritism.

V-am scris tuturor pe adresele personale fiindcă știu că așa veți
primi cu toții mailul. Dar, vom folosi platforma Google Apps de pe
rosedu.org pentru desfășurarea interviurilor.
De-asta, cei fără conturi @rosedu, spuneți-mi (într-un e-mail privat)
ce user-name vreți să aveți ca să-l pot crea și să aveți acces la
Google Docs. Vă veți putea loga la [1].

Vă rog pe toți să vă înscrieți la lista de discuții principală WebDev
[2] și să nu ezitați să ne oferiți sugestii. Suntem cu toții o echipă!
Toate discuțiile vor avea loc de acum încolo numai pe listă.

Și, dacă mai aveți timp și vreți să vă implicați, urmăriți lista. Nu
aveți nevoie de invitația mea sau a altcuiva!
Avem nevoie de ajutor și pentru formularea întrebărilor, crearea
formularelor, asistenți în timpul cursurilor, feedback pentru
prezentări...

Sunt sigur că o să iasă super! :D
Mulțumesc!

[1] mail.rosedu.org