[webdev] Proiectul de curs

Andrei Maxim andrei at andreimaxim.ro
Tue Jan 24 22:13:32 EET 2012

On 24.01.2012, at 21:59, Alex Morega wrote:

> Ideea ar fi să "dive in" în HTTP, pentru că totul se învârte în jurul protocolului. Au nevoie să înțeleagă cât mai repede ce se întâmplă "on the wire". În plus, e conceptual simplu, și e suficient să copieze codul sursă de pe slide-uri, cât timp îl rulează și văd ce face. Prind și o boabă de Ruby cu ocazia asta.
>
> Pe scurt, mi se pare foarte important să vadă request/response-uri în acțiune, ca să nu li se pară nu-știu-ce chestie voodoo de care să le fie frică mai încolo, când vine vorba de caching, ajax, post-uri și alte alea.

Eu am înţeles că din acest motiv se face Sinatra la al treilea curs, pentru a se vorbi de protocolul HTTP ca atare. Nu spun că lista de subiecte enumerate de tine nu e utilă, zic doar că nu are sens în primul curs.

> Dacă le povestim de SCM-uri o să adoarmă. Nu e clar dacă au nevoie pentru curs, și oricum s-ar putea să fi învățat ceva din facultate (să mă corectați dacă nu e așa).

Depinde enorm de ce anume le povesteşti. Dacă le explici avantajele Git-ului într-o echipă, cu exemple clare de workflow distribuit, nimeni nu o să adoarmă. Şi mai sunt şi multe alte subiecte, dacă stai să te gândeşti:

SSH (inclusiv conceptul de chei publice şi chei private şi un exemplu de cum să te loghezi pe un server fără să introduci parola)
FTP/SFTP/rsync pentru copiat fişiere pe server
utilitare precum ps, top, tail, curl
cum să instalezi pachete de sistem cu yum sau apt şi cum să compilezi programe manual

Toate propunerile sunt din zona administrării de sisteme pentru că aruncam un ochi peste partea de deployment, dar sunt absolut convins că poţi să mai găseşti şi alte idei mai bune.

Andrei