[webdev] Prezentări și prezentatori

Răzvan Botea razvanb at rosedu.org
Mon Jan 9 10:57:02 EET 2012

On 1/9/2012 10:13 AM, Andrei Maxim wrote:
> Context: cel mai probabil sunt persoana care se ocupă de workshop-ul de pe 17 martie.
>
> Predarea unor concepte de web development în mai multe limbaje va crea doar confuzie. Presupun că ai citit cărţi care aveau exemple de cod în Java, altele în C++ şi altele în C simplu. Efortul necesar din partea unui student ca să facă schimbarea de limbaj de la un concept la altul este mult prea mare, iar în final nu obţii mult mai multe beneficii decât dacă ai spune la începutul cursului că aceleaşi rezultate se pot face şi în alte limbaje de programare.

> [...]

Se predau conceptele (iar pentru exemplificări se pot da câteva
sample-uri în 2 limbaje să zicem), la proiect fiecare student poate
alege orice server-side scripting language.

Nu se face niciun workshop pentru fiecare, fiindcă nu se predă limbajul,
ci doar implementarea, conceptele, etc. Altfel puteam simplu să
redenumim cursul în "Limbajul X în mediul de dezvoltare Web". But if
it's too much of hassle to give freedom of choice (eu știu PHP, poate
vroiam să mă înscriu și eu, dar la ruby nu ma pricep și parcă nu prea
mai am timp să învăț Ruby, nu știu cat de ușor e de învățat, nu prea am
interacționat cu el).

For another +1: noi dacă îi învățăm să dezvoltăm aplicații web o mare
parte din această activitate se rezumă pe citit și pe research, noi nu
trebuie să le dăm: uite așa se definește o clasă statică in python, uite
așa se scrie un switch in python (uh oh, nu are, my bad). Noi le arătăm
cum se dezvoltă o aplicație web, independent de limbajul ales, poate că
unele sunt mai bune la o anumită chestie decât altele, but that's not
the point. Trebuie să muncească și ei nu ? PHP are o documentație super,
python are documentație, despre ruby/asp.net nu am citit. În cadrul
aplicației lor dacă vor să folosească o bază de date pur și simplu se
uită pe documentația respectivă și învață, și să dau un exemplu concret,
eu știu PHP și pot să-i îndrum să nu folosească funcțiile banale mysql_*
ci să folosească PDO instead.

Până la urmă mă puteți întreba și pe mine cum aș vrea să văd un curs ca
acesta. Eu am învățat singur web dev (and i still do), nu prea am avut
pe nimeni să-mi spună să folosesc PDO, și așa am stat cu chestia asta
mult timp până am aflat că funcțiile alea sunt "nașpa", pe scurt.

Să spunem că eu nu prea știu OOP în web dev (dar știu de la facultate în
java/c++), și mie la cursul ăsta mi se predă în Ruby/Python/PHP/wtv. Păi
nu prea s-a rezolvat nimic, eu știu în php spre exemplu cum să definesc
o clasa abstractă și s-o moștenesc. Dar altu-i scopul: să înțelegem
esența, de ce se face așa, vreau de exemplu să înțeleg de ce nu e bine
patternul singleton, vreau să văd niște use case-uri mai ample pentru
factory pattern să-i înțeleg folosința. Asta, zic eu, se poate preda cel
mai bine de la cei cu experiență practică (job, și chiar și proiecte
foss acasă cu o pregătire mai amplă), fiindcă până la urmă pot să citesc
și eu documentația să aflu cum se extinde o clasă abstractă în orice limbaj.

Nu are nimic ASP.NET doar am dat niște exemple (nu e toată "lista") și
nu l-am inclus (i'm not a ASP.NET guy).

I just hope I made my point there :).

--
Răzvan Botea