[vmchecker-dev] [vmchecker] Bug caractere speciale în parolă

Claudiu-Dan Gheorghe claudiugh at gmail.com
Tue Nov 23 00:41:56 EET 2010

Am implementat ceva in legatura cu parolele anul trecut. Din cate stiu
mergea pe cazurile pe care se plangeau oamenii, iar majoritatea erau
caractere de genul #,$, etc. Solutia a fost sa fac urlencode parca.

Daca vorbim de diacritice, e cu totul altceva. Aici intervine
encodingul caracterelor, care momentan e posibil sa fie ASCII, iar noi
trebuie sa il fortam in utf8. Problema este ca aceste caractere trec
prin diverse medii/limbaje/canale de comunicatie, si trebuie impus
peste tot: HTML, python, LDAP, etc. Solutia cu base64 merge doar intre
client si server, insa asta nu asigura o solutie end-to-end.

* In HTML e usor de impus un encoding:
sau fortezi headerul
Content-Type:	text/html; charset=utf-8

* In Python sunt mai multe solutii. Eu pun in top-ul scriptului:
# This Python file uses the following encoding: utf-8

* In LDAP, habar nu am cum impui encodingul.

Cred ca ar fi de folos un articol[1] despre character encoding si Unicode.

Sanatate, numai bine,

[1] http://www.joelonsoftware.com/articles/Unicode.html

--
Claudiu