[vmchecker-dev] Status so far

Razvan Deaconescu razvan at anaconda.cs.pub.ro
Sat Jul 19 15:09:52 EEST 2008

Salut!

In continuare voi preciza status-ul curent al proiectului VMchecker:
* checkerul este functional
** merge si pe masina virtuala de Linux si pe masina virtuala de Windows
** Adriana, am mai facut eu unele modificari prin diverse locuri - cea
mai mare parte sunt coding improvements
* masini virtuale
** avem masini virtuale de Linux si Windows - in mod normal folosite
pentru testare de SO
* jailkit
** Sergiu a pus la punct un script de creare a unui mediu protejat de
testare fara a fi nevoie de masina virtuala
** Sergiu, te rog sa adaugi acel script si in repository
* interfata cu utilizatorul
** Stefan Bucur lucreaza la o aplicatie pentru interfata cu utilizatorul
pentru testarea temelor
** Claudiu Gheorghe mi-a spus ca va colabora cu Stefan in acest sens

Ce mai este de facut:
* Adriana, trebuie sa mai lucrezi la programul de testare pentru a-l
face mai generic; eventual sa existe un fisier de configurare unde vor
fi precizate constantele din header-ul checker.h
* am mai facut eu unele modificari prin codul checker.cpp dar multe
functii/apeluri pot fi imbunatatite (ma refer spre exemplu la tratarea
erorilor)
* trebuie facuta depunctarea automata in functie de deadline, teste
picate, warning-uri etc.; poti presupune ca exista un fisier de
configurare cu toate aceste informatii
* programul de testare ar trebui sa aiba in vedere posibilitatea
testarii pe sistemul local intr-un jail, nu neaparat in masina virtuala
* trebuie gandit sistemul pentru o testare in care participa si sistemul
gazda si masina virtuala (vezi tema5 PSO)

* Sergiu, trebuie sa duci la bun sfarsit partea de jailkit; ar trebui de
asemenea sa oferi o interfata pentru copierea fisierelor dorite in
jailkit si rularea testului/testelor acolo (cele care merg pe Linux)
* verificat viabilitatea folosirii unui sistem UML[1] pentru testare
(echivalentul testarii locale); ar trebui sa fie mai rapid decat
testarea folosind vmware si sa fie mai flexibil decat testarea in
jailkit
* creat sisteme de _baza_ (minimale) Linux, Windows in forma de masini
virtuale; aceste masini virtuale vor putea fi descarcate folosind
BitTorrent, personalizate la nivelul fiecarei materii; vor putea fi apoi
uploadat-e pe sistemul de test (e doar o idee; am nevoie de feedback -
voi ce credeti?)
* Sergiu, ai instalat Ubuntu-server pe masina virtuala? din pacate ocupa
destul de mult (probabil ca are multe servicii); recomand ca masinile
virtuale pe care noi le cream sa fie Debian sau Gentoo pentru a avea
control cat mai bun asupra minimalismului

* Ana, cand poti incepe lucrul la interfata de comunicare cu sistemul de
testare? nu este nici o presiune temporala, dar am nevoie de aceasta
informatie pentru planificare

* Andrei, mai poti contribui la vmchecker in aceasta vacanta?

Orice pareri/sugestii/opinii sunt binevenite.