[vmchecker-dev] Jail bait

Alexandru Moșoi brtzsnr at gmail.com
Mon Dec 8 11:11:09 EET 2008

În data de 8 decembrie 2008, 00:02, Lucian Adrian Grijincu
<lucian.grijincu at gmail.com> a scris:
> 2008/12/7 Alexandru Moșoi <brtzsnr at gmail.com>:
> Eu aș prefera să suportăm platforme cât mai diverse și să fim cât mai
> puțin intruisive în sistemele alea.

sa detaliez.
scriptul de la oni, pe langa faptul ca parcurge o groaza de directoare
& stuff pentru evaluare automata a 666 de studenti face asa:

compileaza STATIC sursele
copiaza intr-un director alaturi de .in si .out (cu permisiunile de rigoare)
chroot (acum exectabilul vede un director radacina cu nimic inauntru
afara de un script, si inputul)
ruleaza executabilul pe cele X teste
iese din chroot
compara testele etc

dupa cum e deja evident, pentru surse java, masina virtuala si
librariile nu sunt vazute. nici eu nu vreau openvz, dar daca vrem
jailroot va trebui sa duplicam parte din functionalitatea openvz.

openvz are si alte plusuri: putem inlocui vmware pentru majoritatea
cursurilor (si facem dependinta de vmware optionala).

[0] http://people.csail.mit.edu/mip/soft/eval/index.html

> Uite un use-case: dacă facem și ceva bazat pe chroot(), la materii gen
> Programare, SD, PP, POO la care nu avem nevoie de cont de root ca să
> testăm temele, studenții ar putea să folosească intern și ei o
> instanță a vmchecker.
>
> Încă ceva: pentru mine proiectul ăsta e și o chestie de învățare și aș
> vrea să învăț chestii legate de chroot().
>
> Dacă nu faci tu rost de scriptul ăla de la ONI m-oi apuca eu când oi avea timp.
>
> --
>  .
> ..: Lucian

Alexandru Moșoi